V 31 Cinderellakryssning

Benjamin och jag busade till det lite och tog hastigt och lustigt en kryssning med Viking Line.

Zebbe var ju på läger denna vecka och vi kände att vi ville göra något bara Benja och jag.

Högsta önskan hos Benja låg i en kryssning. Kollade lite på nätet redan på söndagen men det var ganska fullt förutom dyra sviter och det var inte vad budgeten tillät. Han var ganska besviken sonen.
På vinst och förlust ringde jag upp på måndagförmiddagen och om det var meningen eller tur så hade de en fyrbäddshytt för ett par hundra till övers för oss Lyckan var gjord när jag meddelade sonen via ett sms.
Hade också tur och en snäll chef som kunde avvara mig måndag em och tisdagen. Tack!

Så hem från jobbet det bar vid lunch och till att packa väskan. Sen satte vi oss i den trogna Polon och for mot El Stockholmo. Benja var hur uppspelt som helst, så förväntansfull. Bilfärden genomfördes med en och annan ljudbok för Benja. Väl framme vid terminalen var väntan såååå lång, fast det blev egentligen bara en dryg halvtimme, innan vi fick gå ombord. Ett snabbt besök i hytten och sen upptäckfärd runt båten.

Här hamnade Benja så snart de öppnades


Jag ville ha mat men sonen hade inte tid att äta. Halv nio fick jag med honom till restaurangen för då skrek min mage. Jag valde hamburgare utan bröd och utan pommes. Benja fick barnbuffé Han var ju inte hungrig men fick i sig 3 halvstora laxbitar, 10 prinskorvar, 10 köttbullar och lite pommes. Men han var inte hungrig ;-)

Idén kom att vi skulle vara vakna hela natten men vid halv elva ville sonen gå ner i hytten och spela kort  Det blev ett par vänder innan vi bestämde oss för att vila lite. Resten av natten blev det.

Pigga och utvilade vaknade vi på morgonen för att ta oss till en härlig sjöbuffé frukost. Det fanns hur mycket som helst att välja på. Jag åt fil, en jättegod salami, brieost och kokt ägg. Benja är ju ingen frukostmänniska och fick lov att välja vad han ville Detta blev resultatet (tur att det inte förekommer varje dag)


Till detta blev det några småmunkar till och en halv kopp kaffe med mjölk. Hua! Men han var nöjd.

Dagen tillbringades med att spela bort lite mer pengar på automaterna, dricka några barndrinkar och titta på bio (Monsters v/s Aliens), handla taxfree, titta på en trollkarl och spela pingis.

Färden hem gick bra och vi kom trötta men nöjda hem till Motala på tisdagkvällen

Det finaste som finns är att umgås och glädjas med barnen

Kommentarer
Postat av: Fia

Ni är för härliga, vilken mystripp... Kram Fia

2009-08-12 @ 20:17:33
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad roligt.. Jag vill oxå kryssa med barnen!! Jätte kul o du gör så mycket roligt med dina barn!!

Kramar om

2009-08-16 @ 13:51:03
URL: http://thebloggspirit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0