Fortsättning på sommaren....

Sitter här o funderar på hur jag ska göra. Ligger ju liiiite efter i min vardag här på bloggen. Det hände ju lite kul grejer i somras men det känns så länge sedan nu  så jag vet inte om det känns så intressant längre.
Men kort sammanfattat
Zebbe var ju på scoutläger och det hade varit blött men kul Han var mäkta trött när han kom hem. Benja hade åkt till sin pappa tidigare i veckan så Zebbe och jag tog en myskväll med god mat och filmer. Även söndagen fortsatte i den andan Såg bla Benjamin Button. Jag tycker att den var bra, sevärd.

Barnen har varit ganska mycket hos sin pappa denna sommar. Det tycker jag är jättekul Dels för att de vill vara där och dels för att jag tycker att det är viktigt att de har en nära relation med sin far.  Det är ju bara på loven som de kan vara lite mer. Till vardags blir det ju bara varannan helg.

Benja kom hem lite tidigare och vi var ett par dagar på Lithobadet. En av dagarna kom den där jätteskuren. Barnen tycket det var jätteskönt att bada när det regnade Men under en halvtimme fick de avbryta då det nästan haglade och blixtarna dundrade i närheten.

Helgen innan skolorna började tog vi långhelg.
Jag, barnen och min mamma tog en dagstur till Söderköping på tordagen. Smultronstället var målet.
Vi hade alla beslutsångest när vi skulle välja glass. Många såg så hiiiimla goda ut. Men vi valde ut tre stycken som vi fyra delade på och vart såååå mätta. Till och med jag åt glass Det har jag inte gjort sen förra hösten . Det var gott men sött.

Fredagen packade vi (jag och barnen) in tältet och lite annat smått och gott och drog till Hargebadet. Vädert var ju underbart och vi njöt av tältlivet. Barnen badade både i sjön och på lördagen i poolerna. Var inne i Askersund och åt pizza och kebab på fredagkvällen. Som vanligt hittade barnen kompisar att leka med och jag kunde ägna mig åt min bok. Nu var det "Män som hatar kvinnor" JÄTTEBRA! Det var svårt att lägga ifrån sig boken och göra annat, hihihi

Skolorna startade och barnen trivs jättebra.
Zebbe med sin nya skola, Skolgårda klass 6, och allt var det har inneburit. Har inte varit några tråkminer alls. Hoppas bara att det håller i sig och att skolan blir lite roligare än vad han tyckte i 4:an och 5:an. Mest spännade var att få börja lära sig Franska.
Benja fick ju en ny fröken och hon har fått gott betyg av honom. Även här var det språk men då engelska som skulle bli roligt och även NTA, de ska ha tema fjärilar under terminen och även få följa var sin egen fjärilslarv utvecklas. Jättespännande!!

Träningen med Benjas pingis har kommit igång och därmed även min egen träning då jag passar på när han tränar Och... denna termin tränar han pingis två gånger i veckan så mer träning för mig med :-)
Zebbes golf har med startat. En härlig sak som hände i veckan var att min snälla chef tog med sig Zebbe ut på en 9-hålsrunda. Zebbe var lyrisk när han kom hem. Hur kul som helst!!!!

I helgen som var har vi umgåtts i grillandest tecken 
Fredagen kom Charmtrollet  och senare kom en väninna till mig. Vi skulle grilla men regnet ville inte sluta så vi körde det i ugnen istället. Det blev lika gott. Delade på en flaska vin och pratade ikapp oss. Kom på att vi inte hade träffats sen i april. Hon bor nu mer i Linköping så därför blir det inte så ofta. Det var en trevlig kväll.
Lördagen åkte vi till simhallen på förmiddagen. På kvällen kom väninnorna P och A med barn och vädergudarna var med oss så att vi kunde grilla. Barnen såg vi knappt röken av, då de var ute och lekte på gården. Gjorde inte så mycket för då kunde vi prata vuxenprat och dricka lite vin Härligt!
Söndagen fyllde bror min år och vi var där, grattade och grillade En mycket trevlig stund.
Allt som allt en härlig helg. Energigivande och rofylld.

Det finaste som finns är härliga minnen från sommaren att tänka tillbaka på.

Kommentarer
Postat av: Fia

och jag ligger visst en aningens efter med kommentarer :)

Härligt att läsa att allt är så bra. Kramar Fia

2009-08-29 @ 23:15:57
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det är alltid intressant att läsa om din vardag. Då kan jag ju i alla fall hålla mig lite uppdaterad när vi inte kommer ut på promenaderna ;)

Kram Åsa

2009-08-30 @ 08:30:05
URL: http://cathyskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0