Gårdagens After Work...

...blev så trevlig!
Vi blev ett gäng på sex tjejer som träffades på Harrys för att umgås över ett glas vin eller två. Det blev fler....
Det var min vännina A och hennes jobbarkompisar, varav ett par som jag träffat förut.

Som sagt så träffades vi på Harrys. Det var lite tomt på folk när vi kom vid sex Men optimister som vi är så tänkte vi att det kommer nog mer snart... Vi satt och pratade och jag tog de där två glas vinen som jag tänkt och väntade... Men icke blev det mer folk för det... Jag säger som A brukar säga Det var så tomt "så klockera stanna". Näst snudd på eko och detta en lönehelg Mäkta förvånande! Eller??

Glada i hågen och ivriga på att se lite folk gick vi ner till hamnen för att se om folket var där istället. På  Hamnkorgen var det faktiskt lite folk som åt så vi gick in och åt lite vi med, o tog ett glas vin.
Det ryckte lite i de lurviga så vi tog oss över till Wetternmagasinet för att få dansa lite. Här var det med en hel del folk men ingen musik att dansa till. Trevligt hade vi ju iallafall och tog ett glas vin till.

Som så ofta när man har druckit lite vin och umgås med tjejer så kommer man osökt in på att prata relationer. Hur spännande som helst tycker jag. Nu var vi bara fyra kvar på Wetternmagasinet men jag reflekterade över hur trevligt och härligt det är att träffa nya människor Här satt vi och diskuterade och delgav varandra delar av vår historia och trots väldigt olika erfarenheter och levnadsöden så kunde vi glädjas åt det vi har idag och den vi är idag.

Jag kan känna att jag är nöjd med mitt liv idag. Ja ja just idag är jag lite seg i huvudet ska väl erkännas ;-) men i det stora hela känner jag mig glad och nöjd. En härlig känsla måste jag säga. Det är så ofta som man strävar efter mer; mer pengar, mer saker, mer resor, mer tid, mer av allt... O visst kan jag känna att man skulle vilja vara ekonomiskt oberoende och allt sånt.Men just nu är jag inne i en nöjd fas av livet.
Jag har två härliga barn som jag älskar över allt annat. Jag har ett jobb som jag trivs väldigt bra med och en vardag med aktiviteter och träning som ligger på en bra nivå. Vänner som jag kan umgås med och prata med.

Då är det väl bara en man som saknas i ditt liv då Angelica, tänker säkert någon?!!? Men ack så fel...:-))
Jag är nöjd ändå! Absolut, står han där med sin vita springare och sveper mig av fötterna så kommer jag inte att tacka nej. Men som jag sa förut: Jag är inne i en nöjd fas av livet.

Det finaste som finns är att få känna sig nöjd

Kommentarer
Postat av: Anna

Så rätt! Känner precis som du att jag är inne i en nöjd fas i livet.. Förutom operationen förstås,men vet ju att det blir bättre..

Och visst är det kul att prata o bolla´med nya vänner!!

Kram

2009-08-29 @ 18:20:42
Postat av: Fia

Underbart vännen min, härliga ord och tankar. Så skönt att känna så. Puss puss

2009-08-29 @ 23:10:48
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Fia

Så skönt det låter och härligt med, kramar fia

2009-08-29 @ 23:21:15
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Fia

Härligt när livet känns toppen, fortsätt så. Kramar

2009-08-29 @ 23:24:04
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Annelie

Låter härligt! Själv börja jag känna mig mest tung och knällig men nöjd med livet det är jag med, även om det skulle sitta fint med lite mer pengar =)!!

Kram kram och hälsa dina goa killar

2009-09-02 @ 10:30:36
URL: http://williamsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0