V 29 och 30 Gott och blandat

En fredagkväll tillbringade jag med några vänner och ny bekanta på en liten afterbeach på Hamnkrogen. Det var en härlig kväll men många skratt och några glas vin. Mamma ställde upp och var barnvakt och hundvakt de timmar som jag fick vara lite vuxen Hihihi

Helgen fortsatten i mys med barnen. Söndagen ägnade vi faktiskt åt att storstäda Benjas rum. Allt och då menar jag allt flyttades ut i vardagsrummet och gicks igenom Inte en pryl som inte fick godkänt kom tillbaka in i rummet. Det vart superfint och lite mer lättöverskådligt. Det vart till och med ett par tomma hål i bokhyllan.

På måndagen var svägerska med barn här på fika. Mina barn är såå glada i sina kusiner så det är så roligt när vi kan umgås. Hoppas på att det blir mer av den varan. Vore så mysigt om kusinerna kunde få en härlig kontakt genom livet.

Onsdag tog vi oss till Vadstena och medeltidsmarknaden. Mormor var med.
Moltaz träffade på en tyghöna som var väldigt skrämmande men som han var väldigt nyfiken på. Så det var bara att huka sig ner och sitta och klappa tyghöna emedan vovven skällde nyfiket skrämd. Han är ju för söt.
Barnen provade på bågskytte på gammalt hederligt vis





Fredagen besökte vi Radiomuseet. Barnen skulle få bygga ihop var sin egen telefon. Zebbe tog med sig en kompis som sovit över. Alla tre fick ihop var sin telefon och fick även provringa. Motala Tidning var där och gjorde ett repotage och barnen hamnade i tidningen

På eftermiddagen kom Charmtrollet som skulle stanna över helgen och senare kom bror med familj på lite grill. Grilla gick att göra ute men vi fick sitta inne och äta. Det blev en mycket trevlig kväll.

Under vecka har vi, faktiskt mest Zebbe, småpackat inför sitt scoutläger. Lördag till lördag blev han borta. Lägret hette Slag-09 och hölls i Brokind som ligger mellan Linköping och Kinda. De hade en underbar vecka trots en hel del skurar av regn. Försökte att hålla mig men på tisdagen var jag tvungen att kolla av läget med en av ledarna och allt var ju helt ok. Förstod ju det eftersom jag inte hörde nått av Zebbe. Sista fredagen var jag och hälsade på en stund och sen hämtande jag hem han på lördagen.

Nåväl, helgen med Charmtrollet och Benja var mysig. Vi var på stan en stund och åt McDonalds. Baltzarloppet gick av stapeln på lördagen Så vi stod och hejade på Jocke som sprang förbi. Heja heja bra kämpat.
Söndagen gick åt till bak och annat för framåt eftermiddagen tittade våra kära vänner från Kalmar in på en fika. Jo de åkte 27 mil enkel väg för en fika Hihihi. Och så passade de på att ta med sig Moltaz hem som varit hos oss hela veckan.

Tack snälla Fia för den fina äggklockan och de andra presenterna Det var bara trevligt att kunna hjälpa dig.
Historien bakom att jag fick är en äggklocka är att jag inte ägt någon på hur många år som helst och tyckt att jag klarat mig bra. Fia, duktig som hon är, använder äggklocka flitigt för att inte glömma eller bränna vid :-)
Jag försöker nu med stor energi att få in i vardagen att använda min fina present men  den glöms bort emellanåt måste jag väl i ärlighetens namn säga.

Vädret var halvskapligt men barnen badsugna så Charmtrollet, Benja och en kompis till Benja tog en tur med mig ner till Varamon innan det var dags för Charmtrollet att åka hem.

Det finaste som finns är mysig kvalitetstid med människor man bryr sig om


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad ni hittar på=9.. Jag önskar jag hade sån energi som du!!

Kul o se dig på Skänningemarken!!

Och tack för att du skriver uppmuntrande till mig!! Det är värt massor!!

Kram

2009-08-11 @ 17:11:58
URL: http://thebloggspirit.blogspot.com
Postat av: Fia

Härligt att få läsa era äventyr och upptåg. Det är jag som ska tacka för den ovärderliga hjälpen, puss min älskade vän.

2009-08-11 @ 20:09:34
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0