En härlig vinterdag...

... är det idag. Lagom med snö, solen skiner och det är ca 5 grader kallt Om jag nu skulle säga att vinter och kyla är någon favorit så är detta mitt favoritväder idag.

Sitter på jobbet och tittar ut genom mitt fönster och tittar på björktrastarna i rönnbärsträden utanför och solen glittrar så fint i snön. Det är lätt att bli uppslukad av denna syn men jag jobbar faktiskt samtidigt. =)

Nu har jag bara, efter denna dagen är avklarad, två arbetsdagar kvar innan långledigt. Tjatar ju lite men jag känner bara att det ska bli sååå skönt. Känner att jag börjar komma lite i julstäming nu med det härliga vädret som är nu.

Ikväll blir det fredagsmys i soffan med sushi och kebab. Låter som en god kombo va hahaha. Och kanske en film med lite fredagsgodis. Ser vekligen fram emot helgen =))

I helgen ska vi ha våran helgpojke och fixa med julen för hela slanten. I morgon fm blir det att åka och hugga julgranen och igår kväll bestämde vi vad för godis vi ska laga. Det blir så klart knäck och ischoklad men också pepparkakor, pepparkakshus, mandelmassekulor doppade i choklad och även nougat doppad i vit choklad. Mumsigt! Sen blir det nog att städa och pynta lite. Och ev om tiden räcker till att förbereda lite av maten till julen.

Det finaste som finns är en julig helg


Kommentarer
Postat av: olatidman

trevlig helg:)

2009-12-18 @ 11:44:03
URL: http://tidman.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh va ni ska stå i:-) Känner mig inte ett dugg julig...kanske man skulle göra lite julgodis i helgen också...med risk för att det är slut till jul...haha...:-))

1½ arbetsdag kvar...och jag får INTE något gjort känns det som...njuter mer av att titta ut på det fina vädret:-)Kram kram!

2009-12-18 @ 12:50:30
Postat av: Anna D

Tänk vad härligt det är att kunna njuta av det som bara finns där utanför fönstret va?! Ha nu en jättefin helg och ta hand om er! Kram

2009-12-19 @ 22:13:07
URL: http://www.123minsida.se/landroverligan
Postat av: Fia

Vi har det så vitt och fint här med, julgranen klädd, julgodis gjort, pynt klart, julklappar hm, nästan klart... Nu är det bara att jobba två dagar till sen blir det till att invänta tomten :-)

2009-12-21 @ 12:36:17
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0