Envis förkyldning och mys

Har en förkyldning som inte riktigt vill ge med sig.
Var hemma i början av förra veckan då förkyldningen var som värst. Det var skönt att bara vara och lyssna på sin kropp Är ju inte alltid så duktig på det utan kör på ändå och det brukar ju gå bra. =) Har varit väldigt lite förkyld det sista året så man får ju vara glad för det =) Och förkyldningar går ju över.
Hade nu gärna varit hemma hela veckan men man blir lite rastlös men också lite stressad av att veta att jobb ligger och väntar. Därför blir det att jobba lite i helgen. För att hinna ikapp.

Det är ju inte så långt kvar till julledighet, 23/12 till 6/1 blir jag ledig SÅÅÅ SKÖNT!! Ska bara njuta av ledigheten, umgås med barnen och göra vad annat andan faller på.
Vi har ev ett litet projekt att byta rum jag och Benja. Så det kanske blir av på lovet. 
Vi ska även åka på en liten kyssning med Viking Line efter nyår Barnen tycker att det är så kul och jag tänkte att jag ska unna mig nån behandling på SPAt. Det är så skönt att bara komma hemifrån och njuta av barnen och äta gott. På loven har de ju även en massa aktiviterter för barnen även om mina börjar bli lite stora för en del saker De står ju gärna vid pengamaskinerna och försöker vinna de stora pengarna hihihi

I helgen är barnen med sin far. De skulle åka och hälsa på farbror i Emmaboda och även ner till Skåne och gratta syster som fyllde 18 år i veckan. Och jag är ju inte den som brukar säga nej till mina barn när de vill göra nått kul med sin far och släkten på den sidan. Så jag frågade dom om de kunde tänka sig stanna hemma nästa helg istället så att vi hinner göra lite julpyssel och mys här hemma Och det ville de göra.
Så nästa helg kommer att ägnas åt att fixa julstämning här hemma. Plocka upp tomtar, baka pepparkashus, göra julgodis och annat som hör julen till. Ska bli så härligt!

Denna helg fick jag ju då istället till min egen Och det passade ju ganska bra eftersom jag behöver jobba ganska mycket. Har dock tagit en lång och skön mysmorgon med god frukost, lite dator och tv men även lite sudoku som jag blivit lite sugen på igen I morse gick det grymt bra och löste flera svåra hur lätt som helst =) yheee

Igår kväll hade jag en egen mysstund.
Lagade kycklingfile och gjorde en ädeloströra till. Tog ett glas rödvin och tänkte titta på "Män som hatar kvinnor".
Vårt PS2 har gått sönder så jag tänkte att jag kunde titta på min dator. Men icke sa nicke Den kunde inte läsa DVD film av någon anledning. Men skam den som ger sig. Ut och Googla och tog reda på att jag behöver en DVD detecor i datorn, så det var bara att ladda hem. Försök nr ett misslyckades, ut igen och hitta ett annat program och hurra filmen startade.
Det var en mycket bra film Har läst boken och på sätt och vis var det bra. Tycker ju egentligen inte om att titta på "otäcka" filmer själv men nu visste jag ju ungefär vad jag hade att vänta mig hihi Visst är jag larvig!?!

Nu ska jag gå och göra mig lite lunch och sen åka och jobba några timmar. I kväll ska jag hem till goa vännen Lotta på mat och lite vin. =) Så får vi se vad det blir av kvällen sen

Det finaste som finna är då, nu och sen med mys.


Kommentarer
Postat av: Fia

Krya på dig vännen och hoppas du hade en trevlig lördagskväll. Puss och kram

2009-12-13 @ 11:59:39
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna D

Vad härligt det låter med julstämningshelg!!! Här kör vi lite nu och då och tar det mesta dagen innan dopparedan. Hoppas du kryar på dej nu och jobba inte för mycket! Ha en trevlig kväll hos Lotta! Kram

2009-12-13 @ 15:13:01
URL: http://www.123minsida.se/landroverligan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0