Nu är det ledigt =)

Nu har julledigheten börjat....
Känner att det ska bli såååå skönt Bara ta dagarna som de kommer och njuta =)

Det mesta av maten är fixad i helgen, skinkan grilljerad, köttbullarna rullade och julgodiset lagat.
Ska bara grava lite lax och göra revbenen =) Det är det jag har på min lott att fixa, resten av maten kommer bror och fru och mamma med på julafton. Plus att jag fick en stor korg med frukt, ost, korv och kex av min kära chef idag. Så den plockar vi fram till julbordet.

Granen vi var och högg i Stubbetorp i lördags är klädd så det är bara tomtarna som ska fram. Tyvärr har jag inte fått igång ljusen i granen och så behöver jag fixa en skarvsladd men det hinns i morgon.

Min underbara mamma har varit här idag och städat åt mig, tagit sånt som jag har svårt att hinna med som att frosta av frysen och lite annat smått och gott Jag har nu bara att plocka undan grejer och ta golven.

Känner ingen som helst hysteri utan känner att jag har gott om tid att fixa. Men som alltid brukar jag komma på saker i sista stund och får öka takten på slutet =) Men det är jag! Har ju svårt att känna mig stressad förrän jag verkligen har kniven på strupen, så att säga hihihi. Men det brukar lösa sig för det mesta och då lever jag i den tron att det kommer att göra det den här gången med =)

Redan ikväll åkte barnen till sin pappa så att de kan fira jul med honom. Tur att de kommer hem igen till lunch på julafton så att jag får rå om dom på eftermiddagen och kvällen iallafall =)

Morgondagen kommer därför bestå av sovmorgon, en sväng på stan och fixa julklapparna och lite andra ärenden. Hem och fixa det sista med hemmet och maten.
Kvällen ska jag tillbringa med goda vänner och en Bingolott =) Har inte spelat bingolotto på hur många år som helst så det kommer bli kul. Kommer att bli en trevlig liten uppesittarkväll. =) Säkerligen med många skratt, lite allvar och djup men ett härligt umgänge. =)

Det finaste som finns är långledighet i julens tecken.


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att höra att du är så gott som klar..

God jul o gott nytt år!!

Varma kramar Anna

2009-12-22 @ 21:14:21
URL: http://annaslivsomstallning.blogspot.com
Postat av: Fia

Hej! Härligt med lediga dagar, en riktigt god jul vi önskar er alla. Puss och kram från oss

2009-12-25 @ 18:35:01
URL: http://http//:gracilisdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0