En hektisk dag till ända

Idag var en sån där dag som allt händer samtidigt; mamma ville ha titthjälp på en lägenhet som hon är lite intresserad av, Benja har sin pingisträning på tisdagar, Zebbe har gått fackeltåg på  torget med scouterna eftersom det har varit förintelsens minnesdag idag, samt att man skulle hinna med att laga och äta mat. Allt detta mellan 16 och 18.30 (för då började kostföreläsningen men dr Annika Dahlqvist, gör ett eget inlägg om detta)
Som tur var så var det inget som började exakt samma tid så det har flutit på utan problem.
Det som tar mest tid är ju åkandet mellan aktiviteterna.
Det är tur att man har bil. Som jag föresten besiktigade idag och den gick igenom utan någon anmärkning. Jag är såååå glad för det. Nu går det ett år igen och jag behöver inte fundera på det  mer.
Jag fick föresten ta hjälp med att byta vindrutetorkarna. Dom satt för hårt så jag kunde inte själv, men då bad jag om hjälp. Det var en kille på jobbet som förbarmade sig över mig :-)

Nu har jag precis kommit hem efter föreläsningen. Barnen sover sött nattade av mormor och lugnet har lägrat sig i huset. Sitter här vid köksbordet med en kopp grönt te, datorn och tankarna på föreläsningen.


Det finaste som finns är en välplanerad dag som går som man har tänkt sig

Kommentarer
Postat av: Sofie

Oj, vilken dag du haft. Skönt med bilen. Nyfiken på din föreläsning, väntar på att få höra med om den. Kram och sov så gott...

2009-01-27 @ 23:00:19
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0