I högsta hugg...

... och med största aptit angrep namnsdagsbarnet semlan. ;-)



Vi andra, Benja och jag, fick nöja oss med varianter av semlor. Benja fick rulltårta med laktosfri grädde och jag åt keso och mandlar. Detta eftersom jag inte äter kolhydrater i nån större mängd ( men en semla hade inte varit fel, det är ju så gott, men ,men) och Benja är laktosintolerant. Hade hoppats på att kunna köpa en slät bulle till honom och fylla själv med mandelmassa och hans grädde. Jag hade otur idag, bageriet hade slut på släta bullar, så det fick som sagt bli rulltårta istället.

Det finaste som finns är en härligt god semla


Kommentarer
Postat av: Sofie

Grattis Zebbe på namnsdagen, kram från kalmar

2009-01-20 @ 22:49:19
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0