Läggdagsprat

Han är så rolig Benja. Denna herre är inte speciellt kvällstrött (men däremot väldigt morgontrött när det är skola) och har alltid massor att prata om vid nattandet. Kan ju inte låta bli att erkänna att det är väldigt mysigt att sitta där på hans sängkant och höra han filosofera om dagen, livet och drömmar. Även om jag vet att det är fördröjningstaktik för att få vara vaken lite längre.

Kvällens samtalsämne blev: Vad skulle du göra om du fick en miljard kronor?  Oj det är mycket pengar. 
Mina egna drömmar är att resa jorden runt under ett år eller två, köpa ett hus och en ny  bil, göra min mamma oberoende och även ordna det för mina barns framtid och sen finns det ju tusen saker till som man skulle vilja göra, uppleva och även köpa.
Sonens drömmar gick till att köpa ett hus (som jag inte vet vad han ska göra med för häromkvällen ville han aldrig flytta från där vi bor nu) och en massa tv-spels konsoler och en värstig bärbar dator till sig och sen ge pengar till mig och sin mormor ( så hon kan köpa vilken lägenhet hon vill eftersom hon vill flytta)

Tankarn gick även åt hur mycket, mycket pengar är. Och vad som är en bra lön.
I slutändan kom vi iallafall fram till att man  kan vara lycklig utan pengar men att det blir lite lättre med pengar.
Om man inte har för mycket , så att alla vill ha ens pengar ( då kan man skriva i pannan, när man går ut, att man inte skänker bort pengar)

Det finaste som finns är barns härliga tankar om livet.


Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, mysiga tankar om dessa papperslappar och dess syfte. Håller med om att det underlättar med lapparna i sina ägor, men synd att man måste vara beroende av dem för att klara sig i samhället. Ha en bra dag våra goa vänner... Kram kram

2009-01-26 @ 10:17:09
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0