Idag kastade vi ut julen....

.....från köket iallafall och avslutade med en kalkonmiddag.




Det var riktigt gott, tyckter vi alla (mer eller mindre).
Barnen kom med idén. De hade fått kalkon hos sin pappas sambos familj på annandag jul och tyckt att det var sååå gott.
Därför bestämde vi oss för att äta kalkon på julutkastardagen och börja med det som tradition :-).
Barnen fick enbärsmust till maten som vi hade köpt på Gammeldags Jul i Vadstena. Det kommer också att bli tradition att köpa den om barnen får bestämma.

Det finaste som finns är god mat.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Kalkon, nu blir jag avis... Jag ÄLSKAR kalkon, det är sssssååååååååååå gott. Kram

2009-01-11 @ 22:25:02
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie

Men hallå.... var inte du vegetarian en gång i tiden?

Ha det!

// Marie

2009-01-12 @ 19:09:49
Postat av: Angelica

Marie: Du har helt rätt En gång i tiden var jag vegitarian, men det är länge sedan nu. Kom in på köttets bana för 15 år sen igen och har stannat kvar där.

2009-01-12 @ 20:41:45
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha... ja tänk vad man kan komma ihåg så här 20 år senare, ja det är ju t o m 21 år sedan i år vi tog studenten ! Det är inte klokt, det är fler år tillbaka i tiden än vad vi var fyllda då, ganska scary tanke...

Men ja jag minns dina sojabiffar i skolbespisningen och hur du alltid fick specialmat.

2009-01-12 @ 21:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0