Regnet har verkligen öst ner

Fick höra idag att har det väl börjat regna i juli är det svårt att bli av med. Nån hade tittat på en sattelitbild över Sverige och sett lågtrycket bara snurra runt över oss. Det är ju inget lovande precis. Tänk om det istället hade varit varma sommarregn som kom ner istället för detta kalla
Men jag vet att nu när jag har semester kommer det att bli fint väder, sol och värme! Så är det bara.

Försöker framkalla glada bilder i huvudet över regnet.
Blandannat tänker jag på filmen där den där snyggingen och gentlemanen Gene Kelly, sjunger "
I'm singing in the rain" Han dansar runt där på gatan och sjungar och är superlycklig.  Kan man annat än att skratta.
Ett annat minne jag framkallar är när vi hade dopet på Benjamin Hela släkten var här och firade. Dagen efter regnade det ett sånt där varm sommarregn, som faktiskt kan vara lite mysigt.  Barnen, tre eller fyra stycken var dom, sprang ut nakna på gården här hemma och hoppade och plaskade i vattenpölarna. En underbar syn att se =). Det var nästan så man vart sugen själv.


Det finaste som finns är ett stilla varmt sommarregn.

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken härlig bild med nakna, dansande barn i regnet... Helt underbart. Men snart kommer solen över oss igen, kramar från ett för tillfället soligt Kalmar

2009-07-11 @ 16:42:33
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det är lugnt, jag börjar jobba nu så då kommer garanterat solen och värmen igen. Kram Åsa

2009-07-11 @ 17:30:55
URL: http://cathyskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0