Solen tittar fram...

om än tillfälligt, så tittar den fram. =)
Tog en promenad i morse med. Stegen styrde mot Varamon. Detta härliga ställe. När jag rundar hörnet i närheten av tennisbanorna och man snart ser vattnet skymta en bit bort, känner jag ett oerhört lugn infinna sig inombords. Känner mig oerhört priviligiad(?) som har närheten till denna vackra plats. Till vatten.
I morse var det ganska blåsigt och inte många alls som besökte stranden. Såg några barn som satt och grävde i vattenbrynet. Tror att de bodde på vandrarhemmet.

Gick och tänkte på att jag i början av sommaren funderade på att göra en pilgrimsvandring. Jag tycker att det låter så fridfullt. Tankarna kom tillbaka idag och jag skulle verklig vilja göra detta. Helst skulle jag vilja åka till Spanien.
Men... jag kan nöja mig med en del av
Klosterleden med.
Ska nog ta en helg och vandra från Alvastra och till Motala. Såg att de räknar med 3 dagsetapper på detta. Låter ju perfekt tycker jag. Att vandra över det härliga Omberg, med sin energi och ut på slätten och de öppna vidderna låter härligt. Det låter ju inte så långt men i detta fall är ju inte längden som är av betydelse utan målet är ju nått helt annat.

Såg även i tidningen att det fanns vandringsresor till Österrike i höst, men jag vet inte om detta är vad jag söker. Men det kan ju vara en trevlig jämförelse mellan bergen i Österrike och den östgötska landskapet.

Det finaste som finns är att hitta sin egen lycka

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du läst Agneta Sjödins bok om hennes pilgrimsvandring?? Den är jätte bra!!

Skulle faktiskt kunna tänka mig att göra en sån inre resa oxå!!

Kram

2009-07-12 @ 19:49:52
Postat av: Fia

En fantastisk tanke, det är nog en underbar resa för sitt inre. Något att fundera mer på, kramar Fia

2009-07-12 @ 21:47:20
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0