En underbar lördag...

Har haft en underbar och faktiskt energigivande dag.
Förmidagen tog jag det lungt. Städade lite, byte bensinslagn på gräsklipparen och läste lite bloggar.

Efter lunch hämtade jag Charmtrollet, min helgpojke,  och vi styrde kosan till min mamma där vi tog en liten fika och hämtade upp brorsans son. Vi tre tog en promenad ner till stan och tittade på tjejerna som cyklade i mål och allt folkmyller.
Målet med promenaden var hamnen och en glass. Var sin stor chokladglass i strut föll valet på. Satte oss och tittade på båtarna och hade tur med att "Kung Sverker" kom i genom hamnen. Innan promenaden tillbaka till bilen lekte barnen en stund i lekparken. Jag tror att dom tyckte vi hade en härlig em, dom liksom jag.

Mina barn var i flaggorna att komma hem så vi styrde kosan hem. Fyra barn hamnade på studsmattan och hade så roligt. Det var ett huller och buller av ungar med massor av skratt.
Själv passade jag på att klippa gräset med min fixade gräsklippare och att laga hamburgare.
Medans vi åt kom min bror och hämtade sonen som var mäkta trött. Tack A för en jättetrevlig eftermiddag.

Ikväll kommer alla barnen att somna snabbt tror jag och i morgon väntar nya äventyr...

Det finaste som finns är en härligt energigivande dag med barn.

Kommentarer
Postat av: Fia

Härligt med glass och vad duktig du är som fixar gräsklippare och allt. Sminket är av märket FACE STOCKHOLM... Kramar Fia

2009-06-06 @ 22:15:01
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Lotta

Glada och busiga barn är livet. Tänk vilken förmån.

Ha en fortsatt trevlig söndag.

:-))

2009-06-07 @ 14:06:50
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Johanna och gänget

Vilken dag!

2009-06-07 @ 15:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0