Magisk söndag...

Jag kan inte säga annat än att jag har haft en underbart härlig helg

Söndagen började med att skicka iväg Zebbe på skolresa. 12 av 17 barn skulle i bil åka till Boda Borg och busa.
Förväntan var härlig att se. Jag fick inte ens skjutas honom utan han gick/sprang till skolan denna söndagmorgon.

Benja, Charmtrollet och jag åt frukost i lugnan ro.
Sedan gjorde vi oss färdiga för att ta oss ner till stan och Benjas lopp i Minivättern.
För att få med mig Charmtrollet, som inte behärskar att cykla, var det till att rota fram den gamla cykelbarnstolen (ibland är det tur att man sparar saker) Han tyckte det var underbart att sitta där bakpå och "Oj vad fort det går". Har ju även med detta hittat en lösning för att kunna ta oss ner till Varamon i sommar när vi ska bada. Om vi inte vill promenera.

Det var gott om folk och vi var för en gång skull ute i god tid. Tillbringade tiden med att titta på Cirkus Mixi som uppträde i Statsparken. Mixi består av barn som går på cirkusskola. En av Zebbes klasskompisar är med och jonglerar bla.

11.14 var det dags för Benja och starta och han var så duktig. Mormor och svägerska med barn stod  tillsammans med oss i målet och tog emot. Medalj och annat fick han och var själv stolt.  Bilder kommer.

Därefter gick vi för att se om det var dags för min bror att komma i mål. Vi fick höra att det var en klunga på väg in med en beräknad tid på 3 tim o 50-55 minuter. O trodde ju förstås att han skulle vara med där. Men tji fick vi. Vad har hänt???
Mamma går bort till klungan och informerar sig. Bror hade tappat taget men på ärofyllda 4 timmar och 12 minuter kommer han in. Själv var han inte nöjd. Men det var vi. De flesta som kör ligger på mellan 5 och 7 tim, iallafall av de som jag känner som körde ska tilläggas.
Var själv så inspirerad att jag föreslog svägerskan att vi skulle cykla Tjejvättern nästa år då det är 20-års jubileum.

Benja fick dagen till ära bestämma mat och det blev som väntat Sibylla. Sen var det dags att cykla hem. Kändes som det var väldigt mycket uppför hem HAHAHA.

Sen var det bara att plocka ihop sig för em pass
Benja körde jag hem till bror och fru för att leka. Charmtrollet åkte hem till sin mamma. Själv styrde jag kosan mot Karlskoga för att hämta hem Zebbe. För att hinna med ett sedan länge bestämt kvällspass kunde han inte stanna tiden ut på skolresan utan snäll som man är åkte jag 3 timmar fram och tillbaka för att hämta honom.

Kvällspasset...
En helt underbar och magisk kväll med mina två barnen, nästan 1500 andra människor och.....
JOE LABERO.
Det var helt fantastiskt. Vet inte hur många gånger jag tappade hakan och satt där undrandes "HUR??"
Zebbe var helt tagen han med. Han var såååååå imponerad. Vid ett av tricken stod han på vår rad framför mig, vi satt  i mitten men längst ut.
Zebbe kommenterar efter: "JAG SATT MINDRE ÄN EN HALV METER FRÅN JOE LABERO OCH ANDADES IN  HANS CIGGARRÖK. WOW!!!". Lyckan var gjord!

Det finaste som finns är ett magiskt ögonblick

Kommentarer
Postat av: Annelie o William

Hej oh va häfftigt och varit på Joe Labero han är ju otrolig! Vi ses i midsommar va? då blir det fest på Öland =) Som jag sa till Fia så blir det ingen riktig midsommar utan er två tjejer och era grabbar!! Och William kommer nog bli helt salig över att få träffa killarna. Kram kram

2009-06-08 @ 14:01:53
URL: http://williamsliv.blogg.se/
Postat av: Sofie

Han är duktig, din bror. Joe är en äkta magiker, en riktig trollkarl. En utav gångerna vi såg honom så stod han precis jämte och trollade med min och två andras ringar och ja han är äkta, för det vetikatten hur han gjorde. Jag vart helt förbluffad. Härlig kväll ni fick. Kramar Sofie

2009-06-08 @ 20:43:41
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0