Scoutläger

Glömde ju berätta....
I Kristi himmelsfärds helgen var det dags för det årliga scoutlägret med alla fyra kårerna i närområdet, Vadstena, Borensberg, Motala (där Benja är med) och Eken (där Zebbe är med) Denna gång var det Borensberg som var värdar och lägret höll till i Trädgårdstorp från torsdag lunch till lördag lunch. Totalt var det ungfär 70 deltagare i åldrar från 8 till 60 år

I år var det en ganska blöt tillställning men barnen stortrvides.
Zebbe släppte jag av på torsdagen  och såg sen knappt röken av honom.
Benja och jag hade bestämt att vi skulle sova över natten mellan fredagen och lördagen. Han ville inte sova där mer men han var med hela dagarna. Detta resulterade ju i en del farande för mig, men vad gör man inte för sina barn.
Sovadet på natten blev ju inte det bästa. Tänkte att jag skulle klara mig med bara ett liggunderlag men dett a gör jag aldrig om. Sååååå stelt i ryggen och nacken.(resulterade i en skön massage på måndagen)
Här kommer några bilder från lägret




Barnen fick lära sig om vind, vatten och värme.


Här firas flaggan


Patrullerna skapade var sitt djur av naturen


Lägerbål på kvällen, Mysigt trots hängande regn


Benjas tält


Utsikt över köket och matsalen


Tältbyn


Och till sist men egentligen först Portalen, ingången till lägret. Denna var Zeb med och byggde upp.

Jag önskar att fler barn fick uppleva detta. Man lär sig så mycket nyttigt. Lägerlivet blir lite som Wild Kids.

Det finaste som finns är att ha upplevt ett riktigt scoutläger.


Kommentarer
Postat av: Fia

Härligt ni fick det, men förstår ryggproblematiken. Kram och sov så gott vännen min...

2009-06-05 @ 23:14:23
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Johanna och Stina

Å vad mysigt!

2009-06-06 @ 07:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0