I Avslutningentecken...

I måndagskväll var det klasskul med Benjas klass. Vi, barnen i klassen, syskon och föräldrar, träffades på fotbollsplan vid skolan för lite trevligt umgänge och brännboll., Föräldrarna mot Barnen. Det var en trevlig tillställning som en klassmammorna tog tag i fixade. Duktiga du!
Barnen tyckte att det var jätteroligt och många pappor och en del mammor med.. Några av oss mammor var supportrar. Naturligtvis vann barnen. En mycket trevlig kväll.

Tisdagen hade vi SKOLAVSLUTNING.
En fin tradition som våran skola har är att ha den på kvällen. Egentligen slutade inte terminen förrän på onsdagen. Vi slutar ju lite tidigare här i Motala eftersom vi har Vätternrundan på fredagen och då behövs skolorna för alla besökare som kommer hit.
Barnens dag består i att 5:orna spelar brännboll mot lärarna och sen slutar alla för dagen för att sedan återvända till kl 18 och ha avslutningen. 
Jag hade em ledig så barnen och jag tog en sväng ner på stan. Vi var även på bibloteket och lånade lite ljudböcker som vi ska lyssna på när vi åker ner till Kalmar nästa vecka.
Sen blev det avslutningsglass i Borenshult. Det är jättemysigt Vi har tagit den där glassen ett par år nu så det börjar bli en tradition.
På avslutningen sjunger alla klasser var sin sommarlåt och alla sjunger Den blomstertid nu kommer och allt avslutas med Nationalsången. Sen går man till respektive klassrum och säger Hej då.
Mormor var med och hon följde med till Benjas klassrum Medan jag valde att följa med till Zebbes. Detta var ju hans allra sista dag på Bråstorpsskolan!


Min fina Zeb på väg till avslutningen


Min fina Ben på väg till avslutningen


Här sitter och står alla i gympasalen på skolan


Benjas klass tillsammans med ettorna sjunger sin sång


Zeb i sitt klassrum Har fått ros och sommarhälsning


Min fina killes sista dag på denna skola. Lycka till med allt som du företar dig!!

Vi åkte sedan hem och åt tacos i mängd och parti. Busade runt så mormor höll på att bli tokig på oss.
Sen satt vi uppe jag och barnen ända tills vi somnade i soffan allihopa. HAHAHA
En härlig start på sommarlovet!!


Onsdagen hade vi sovmorgon Så skönt!
Hade en lugn förmiddag. Jag var en sväng till mamma och kollade in hunden som kom på besök, som mamma ska ha på foder. Barnen fick vara hemma och var nöjda med att spela tv-spel. 

Till lunch hade vi bestämt som avslutningspresent att gå och äta på Texas. Benja åt pannkakor och pizza. Jag och Zebbe valde pizza och tacobuffé. Till efterrätt fanns det chokladpudding och grädde.
Det var jättegott och mycket uppskattat av barnen som gärna ville gå hit igen. Vi hade så trevligt och jag kände att detta var en skön första dag på barnens sommarlov.

Efter maten var det dock dags att säga farväl. Barnens pappa kom och hämtade dem så att de får tillbringa tid med honom nu när det är sommarlov och denna vecka har han varit ledig emedan jag jobbar. Så till söndag eller måndag blir det tomt hemma. Men det är kanom för barnen.

Det finaste som finns är härliga avslut att minnas...


Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

GRATTIS grabbar!! O Lycka att få till en resa till kalmar, ni är så duktiga som lyckas få ihop dejter! Imponerad och avundsjuk!

2009-06-13 @ 22:26:10
Postat av: Sofie

Ett härligt sommarlov önskar vi er här i kalmar, kram till er båda, fina killarna.

2009-06-14 @ 16:58:56
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0