Harmoni möte

Vi har haft möte på Harmoni idag. Planering för våren av VIP-kväll, annonsering och övriga aktiviteter diskuterades.
Det är alltid lika trevligt att sitta o prata, för det blir en del inte-jobb-prat med. Men vi fick en del jobb gjort med.

VIP-kväll blir det den 31/3 kl 19.
Tema blir Hälsa och Skönhet. Vi ska prata om våren och ge tips inför dess ankommande.
Naturligtvis blir det lite tilltugg och underhållning.
Det kommer bli en underbart trevlig kväll! Välkomna!


Har funderingar på vad jag ska göra med min utbildning som jag håller på med i Kost & Hälsa.
Känner att jag skulle vilja hjälpa andra att hitta ett hälsosamt sätt att leva. Kanske mest överviktiga och folk med diabetes. Men jag vet inte om jag har engagemanget eller förmågan att övertyga. Känner mig ju inte som den mest pedagogiska personen direkt. Jag förstår ju att det är ju inte bara att tala om för folk hur de ska äta utan det handlar ju om att stötta och vägleda på andra sätt med. Men också att bemöta fördomar och förändra invanda mönster.

Jag tror ju rätt starkt på LCHF. Och jag är helt övertygad om att många skulle må bättre av denna metod. 
Jag ser ju själv vilka hälsoeffekter jag har fått under det halvår som jag har ätit lågkolhydratkost, såsom bättre ork, jämnare blodsocker och mindre småsjuk. Det bästa är ju att jag slipper gå hungrig. Jag har inte längre något sötsug. Och jag äter så naturligt det går med så lite tillsatser som möjligt.

Det finaste som finns är hälsa

Kommentarer
Postat av: Sofie

Spännande kväll ni ska ha på Harmoni, nästan så man vill komma :)

Lycka till med tankarna kring kost, gör det som känns rätt i hjärtat och som du tror kan fullföljas... Jag tror på dig, gumsan min.

Kramar Fia

2009-03-11 @ 20:44:54
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0