Helgens bravader

I helgen som varit träffade jag två av mina väninnor. Vi brukar träffas två gånger om året och hitta på roliga saker. Det började för några år sen med att vi träffades på en kurs i försäkringar och sedan dess har vi hållit kontakten. En av oss bor i Örebro, en i Hovmantorp och jag i Motala. Under åren som varit har vi varit i Stockholm, Göteborg, på Ålandskryssning och besökt varandras hemstäder.

Denna helg var det dags för ett besök i Hovmantorp.
På lördag lunch tog jag tåget till denna metropol strax utanför Växjö i de djupa småländska skogarna.  Under fredagen kände jag mig egentligen alldeles för stressad och kände att jag hade för mycket att göra men dessa tankar slog jag snabbt bort. Det är alltid lika kul att träffa dessa goa flickor och vi skrattar så mycket tillsammans.

När vi kom fram käkade vi lunch tillsammas och sen satt vi och pratade länge vid köksbordet över ett glas vin. Jag är så glad för Hovmantorp äter med enl LCHF, så det blev mycket mat prat. Hon har ätit i ca 1,5 månad och redan märkt stora skillnader i sin hälsa och då handlar det inte om viktminskningfördelar, även om det kom på köpet. Det är ju det jag säger alla har fördelar av denna metod!!!

Efter det provade vi våra vingar på Guitar Hero. Efter några trevande försök och många skratt, hittade vi rätt konstalation med mig på bas, Hovmantorp på gitarr och Örebro på trummor, som hon var grym på. Man kan inte förstå hur nöjda och glada vi var när vi klarade oss igenom en hel låt!!!

Sen var det då dags för Melodifestival. Till den fick vi en otroligt god räkgryta med kokosmjölk och röd curry. Supergott!
Jag och mina väninnor har inte riktigt samma musiksmak. Så medan de tyckte att Snälla, snälla var en bra låt hoppades jag på Sarahs låt. Vi vart nog alla lite förvånade när det till sist var Ehrman som vann.

Utgångsdags! När man bor på landet eller iallafall inte i stan så är man beroende av bussen. Den tog vi in till Växjö och hamnade på Café de Lux. Ett härligt ställe med mycket speciell inredning, mer som ett café än ett uteställe. Och den typ av människor  som inte fanns där, finns inte. Vi hittade allt från hårdrockare och punkare till brats och studentnördar.  Det var en mycket trevlig ställe med bra musik, dans och skratt.
Sen var det nattbussen hem igen. Flashbacks! Ibland är det tur att man blir påmind om hur övre tonåren var.

Söndagen blev hemresedag och jag kan ju inte direkt påstå att jag var pigg, inte bakfull men väldigt trött. Det är det sköna med att åka tåg. Man kan bara vara. Läst lite i min bok, som jag har hållit på med i evigheter och satt o tittade på landskapet utanför. Mycket rogivande.

Jag säger som Örebro; "Det är en energikick att träffa er!" 
Jag ser redan fram emot höstens planer och en ev resa till Malmö eller om det blir nått annat roligt.

Det finaste som finns är en härlig helg i goda väninnors sällskap.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det låter som en toppenlördag och söndag med goa vänner... Det är sådant man skulle ta sig tid att göra oftare, leva livet och bara njuta. Kramar och sov så gott, kram Fia

2009-03-16 @ 22:56:28
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0