Helglugn

Vaknade till en stilla mummel från grabbarna som var uppe och spelade dator... tillsammans....
Det låter ju inte så konstigt men i det här huset är det storartade nyheter. HAHAHA
Det senaste dygnet har de varit änglar... mot mig och framförallat mot varandra.

Allt började igår morse när bägaren rann över för mig. Som vanligt munhöggs barnen Med ord som "Han är så jobbig", "Du är knäppp", "Puckohuvud", o en massa annat som inte är värt att nämnas igen vid ord. Det kanske inte låter som så hårda ord men när man hör det minst 10 gånger om dagen, tröttnar man/jag. Jag tycker att det är brist på respekt och jag tycker inte om när man går till personangrepp. Sakangrepp är en annan sak och detta försöker jag lära mina barn.

Men iallafall så blev jag rikigt riktigt arg på dom o sa att skärper dom sig inte så kommer det att bli följder. Och att jag inte orkar höra på dom mer. O sedan dess så har det varit annat ljud i skällan. Så mycket fjäskande och snälla ord har jag inte hört på länge. Löfte om att de ska bättra sig. Men jag har sagt att handling är det som betyder nått nu. Inte bara över helgen utan framöver. Visst får man bli arg på sin bror det tillhör men ständigt detta gnäll är otroligt tröttsamt att höra på.

Jag känner mig ganska hård Men jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill ha familjefrid Att man respekterar varandra. Är det för mycket begärt???

Det finast som finns är familjero



Kommentarer
Postat av: Sofie

Ibland behöver man vara hård för att de ska förstå allvaret i det som sägs, jag tycker du gjorde helt rätt. Det ger säkert belöning ska du se... Kämpa på gumman, kramar Fia.

2009-03-08 @ 00:05:27
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0