Krångel!!!

Bilkrångel, väderkrångel och magkrångel...
Mycket krångel är det just nu.

Bilkrångel
I lördags när vi skulle hem från Staffanstorp startade inte bilen. Den har varit lite trälig tidigare med att man måste vickla lite på nyckel för att den ska starta. Nått fel med blecken i tändningslåset, har jag fått förklarat för mig. Men som jag är så kör jag ju så länge det går och hoppas på det bästa Men nu kan jag nog inte hoppas längre utan måste lämna in det söta lilla bileländet. Inte kul och säkert inte billigt!

Väderkrångel
Berättade ju igår att det bara singlade några snöflingor ner från himlen som inte blev nått med . Men nattens kyla gjorde sitt till och därför vaknade jag/vi till ett tunt snötäckt landskap. och så där vita fina trädgrenar som jag tycker är så vackert Men inte nu! Vill ha värme och vår på riktigt, som i lördags =).

Magkrångel
Benjas mage krånglade i morse så vi är hemma. Har fortfarande hoppet uppe om att komma iväg men det börjar mörkna. Vet inte vad har har ätit så att lactosmagen gör sig känd. Lite riktiga mjölkprodukter har han ju börjat kunna äta så att man inte behöver vara supernoga längre. Men det blev väl lite för mycket av lite. 

Det finast som finns är att man vet att krångel rättar till sig.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Sicket elende för dig, hoppas det löser sig med alla krångel... Tur att ni fick en härlig stund med grillning i vårens tecken innan krånglet satte igång. De tre bra sakerna kommer tillbaka, tog bara en liten paus. Kramar

2009-03-23 @ 22:35:44
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0