Lacerdome i Linköping

Idag tog Zebbe med två av sina kompisar till Lacerdome i Linköping Detta blev hans födelsedagsfest i år.
Vi pratade om detta redan förra året men det har inte blivit av förrän nu

Jag hämtade upp och vi for in. Grabbarna var studdsiga av förväntan och spänning Det var bara den ena killen som hade prövat tidigare. Av honom fick de två övriga taktiska tips och information.
Eftersom vi bara var tre så hade Lacerdom, efter önskemål från oss, bokat in 4 andra grabbar i ungefär samma ålder som motstånd. Dessa grabbar hade spelat förut o det märktes. Zebbe och hans lag fick storstyrk. Men de tyckte att det var såååååååå kul.

Som den snälla mamma jag är så bjöd jag på läsk och så fick de spela en halvtimme till.
Denna gång fick de spela med en familj + några på 8 personer som mixades samman till två lag.
Svettigare och nöjdare grabbar, som efter denna gång ,har jag nog aldrig sett!  Zebbe var helnöjd för att han kom bäst till poängmässigt. Det märktes tydligt att grabbarna hade lärt sig hur man ska göra.

Nu ska dessa tre grabbar som är skolkamrater sälja denna upplevelser till resten av klassen som "skolresa" som ska genomföras under senare delen av terminen.

Här kommer lite bilder:


Här står grabbarna och väntar förväntansfullt innan spelet


Här är västen  och vapnet på och det är dags att köra


Här springs det omkring i mörkret och röken


Tre super nöjda grabbar och ganska varma efter spelet


Rätt varmt blev det och mycket läsk gick det åt.

Tog med mig grabbarna hem efteråt. Där fick de göra egna varma mackor som åts med god aptit . Och så bakade jag en chokladkladdkaka till efterrätt.

Jag kan med största säkerhet säga att dagen var en lyckad dag för grabbarna. Det finns redan överenskommelse på att detta måste göras om snart igen

Det finaste som finns är en kul eftermiddag på Lacerdome om grabbarna får bestämma

Kommentarer
Postat av: Sofie

Mysigt ni haft.. Tack för en trevlig melodifestival kväll vännen min...

2009-03-08 @ 00:08:33
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0