Melodifestival och Vasalopp

Jag ska inte klaga för jag röstade inte igår när jag tittade på Melodifestivalen men...
Vad har vi för musiksmak i Sverige? Tyvärr hände ju det igår som jag tycker är en nackdel med detta duellerandet i tävlingen; Mina två favoriter fick duellera mot varandra Piloterna och Agnes: Hade ju helst sett att dessa båda fick komma till final. Sen tyckte jag ju absolut att Sarah hade en bättre låt än Marlene Och det var väl här skrällen låg.  Man får väl vara glad att Sarah fick internationella juryns röst.

Jag undrar verkligen om denna satsning med att duellera och ringa och rösta så många gånger kommer att slå väl ut. Nu var det ju sista deltävlingen men jag tror att det var en sjunkande trend på röstandet trots att det är många som tittar. Jag förstår ju att SVT vill tjäna pengar men det får inte vara  för krångligt Det måste vara enkelt.
Det ska bli spännande att se hur det kommer att se ut nästa år om och hur de ändrar röstningsmomentet

Petra Mede är ju bara för rolig. Jag tycker att hon är helt suverän som programledare. Hon är lagon fräck, går inte över gränsen för min smak men ligger hela tiden och balanserar. Skickligt.

Var uppe med tuppen idag med så jag kom faktiskt ihåg att det var Vasaloppet idag.
Vilket myrhav av människor. Det måste ju vara en jättemärklig känsla att vara en av alla dessa människor som ska ta sig dessa 9 mil till Mora.
Fick lite tankar till Vätternrundan som har ungefär lika många startande men där masstart skulle vara helt omöjlig. Det såg ju ganska tjockt ut här med


Synd att de inte har solen som vi har. Då hade det ju varit ännu bättre förhållande skulle jag tycka.
Kommentatorerna säger att det är idealistiska förhållande i år och gör det väldigt lättkört. Hur det nu kan vara lättkört att kava omkring på skidor i 9 mil! Men jag förstår ju att det handlar om valla O blått ska det vara i år.
Nog med sport  nu för flera månader

Slår över till 6:an istället  och tittar på "Amazing Race"
Detta är något som jag jättegärna skulle vilja delta i. Hur coolt vore det inte att få uppleva alla dessa häftgia resor och äventyr. Se alla dessa underbara platser i världen. Men även testa sina gränser och se hur mycket man pallar med. Det måste vara så underbart och påfrestande.

Det finaste som finns är en härlig utmaning

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilket myller av människor, jisses... Ha en skön söndag. Kram Fia

2009-03-01 @ 14:53:44
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0