Söndagstankar

En härlig söndag har passerat och jag tycker att jag fyllt den med saker som jag vill.

Förmiddagen flöt på i en lugn takt. Barnen har hållit i sitt goda humör gentemot varandra. De har lekt! spelat dator och gjort expriment tillsammans Jag var så glad och stolt. Detta visade jag dock inte för dom Det var tufft men jag körde den hårda stilen idag med. Måste ju visa på att detta ska vara en stadigvarande förändring hos dom och att det inte hjälper med fjäsk tillfälligt. Kände mig jätteelak. Men jag kände att jag var tvungen att vänta ut den komande reaktionen.

Vi var bjudna på lunch hos min kära mor, Hon hade lagat så god köttfärslimpa. Igår hade hon brorsan och hans familj på lunch. Vi håller på att hjälpa henne tömma frysen inför flytten som blir någon gång mitten maj,månadsskiftet till juni.





Vi vart kvar hela eftermiddagen och pratade och tittade på film. Mamma visade några nya möbler hon funderar på att köpa till nya lägenheten Ett soffbord och ny tv bänk i mörk valnöt. Jättefina.
Vi tog lite kort på några av hennes möbler som hon vill sälja nu inför flytten
o så tog vi lite andra kort med







Lite bus blev det med.

I kväll kom det!
Reaktionen som jag gått och väntat på. Sonen bröt ihop totalt och vi hade som jag tycker ett bra prat.  Försökte förklara skillnader på person och sak. Att jag alltid kommer att älska honom men kanske inte allt han gör. Det märktes att även han fick en viss förståelse för hur jag ser på saker och ting.
Jag tror vi går en svängig tid till mötes. Tonårshormonerna börjar göra sig gällande. Det gäller att ta fram det stora tålamodet och coacha sonen på vägen till vuxenlivet.

Det finaste som finns är att känna en så oerhörd stolthet över mina barn.

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej! Ja, de där tonårshormonerna är både på gott och ont. Känner av dem här hemma med, så det gäller att plocka fram stora tålamodet och som du säger vägleda dem rätt i deras förvandling som de genomgår nu och ett tag framåt i tiden... Så lycka till både till grabbsen och mammsen... Kramar Fia

2009-03-09 @ 07:00:59
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0