Studiedag

Idag har barnen studiedag så jag bestämmde mig för att jobba hemifrån idag på fm. Det känns som en otrolig förmån att kunna göra detta. Då finns man till hands för barnen Dom kan vara med sina kompisar och göra det dom tycker är roligt. Man slipper passa tider på morgonen och kan njuta av en lugn o skön stund.

Igår  kom det nysnö här i Motala Bara några cm och det får man väl vara glad för Hörde nämligen att uppåt Karlstad hade det kommit mer än 10 cm över dagen. Så nu sitter jag här vid köksbordet och tittar ut över en vit och solig gård. Detta var väl inte riktigt vad jag önskade. Hade ju gärna sett att snön försvann, nu när sportloven är slut, och att våren mer och mer började göra sig hörd.

Hade en mycket go kompis på fika här igår. Sitter o funderar lite på det vi pratade om som var allt mellan himmel och jord. Vi blev till och med lite allvariga och djupa. Ämnen som avverkades var bla  Melodifestivalen; Petra Medes insatts som programledare, piloternas "kopia" av 80-tals dängor och Top Gun. Men också jobbs varande och inte varnade och hurvida man blir mer vuxen och ansvarstagande när man har barn eller inte.
Det är så trevligt när man får bjuda på kaffe och får sig en pratstund. Det blir inte så ofta som man skulle vilja men man får ta till vara på de tillfällen som bjuds.

I natt har Benja haft en kompis sovandes över. Barnen tycker det ju är så mysigt att kunna sova över hos varandra. Det är inte lätt att få tyst på dom på kvällen när de har krupit ner i sina sängar. Det är mycket småviskande och fnissande. Men jag tycker med att det är mysigt, så till en viss tid kan man acceptera det. Men det är ju en ny dag i morgon. =)
Så nu har vi nyligen ätit frukost. Barnen spelar lite PS2 och dator och jag ska snart sätta igång med min bokföring

Det finaste som finns är en dag hemma med barnen


Kommentarer
Postat av: Fia

Hoppas ni fick en härlig dag tillsammans, kramar från Fia

2009-03-04 @ 10:06:41
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0