Sammanfattning...del 5

Annu mer födelsedagskalas. Denna gång för min brors fru.
Frågade henne innan vad  hon önskade sig och hon kom med sådana där förslag som: ny sopborste med skyffel och uppstammad ros eller liknande. Hon fick en massage av mig och barnen. Kan hon behöva som småbarnsmamma att komma iväg och få lite egentid.

Annat som hänt är att det har varit utvecklingsssamtal för både Zebastian och Benjamin.
Zebastian hade lyckats mycket bra på nationella proven framförallt i engelska och matte, många av delproven var det alla rätt på eller bara ett par fel. Svenskan gick med bra med ett godkänt. Duktiga unge!!! Jag blir så glad!
Benjamin är jätteduktig på matten och tycker att skolan är rolig. Han har ju lite svårt med läsningen men han har ökat bra men ligger fortfarande med åtgärd. Vi har ansökt om att få en utredning på honom från Ordkällan, så förhoppningsvis blir det till hösten. Nu är det bara att hänga i hela sommaren och läsa , läsa och läsa lite till. :-)

Har även haft uppföljningsmöte för mitt charmtroll. Det blir fortsatta besök av honom och nu det vart bestämt till att han ska komma var tredje helg. Detta eftersom han bor varannan vecka hos sin mamma och varannan vecka hos sin pappa. Då blir det mer rättvist för helgfördelningen. Sen kommer han även att vara några extra dagar på sommarlovet. Så får vi se då vad vi kan hitta på för kul.

Mamma har flyttat till sin nya lägenhet. Det är ljus och fin lägenhet. Hon har tapetserat om i stort sett allt. Ja det är ju bara vardagsrum och mer eller mindre kök i ett och så en hall och sovrum. Och hon i ett nötskal så blev hon snabbt inflyttad och uppackad. Jag hoppas att hon kommer att trivas här nu. Det är ett trevligt område som ligger bra till. Hon får bättre med närheten till oss, brorsan och stan. Och framförallt blir det inte någon trädgård att slita med.

Zebbe har börjat sin golfträning igen och det tycker han är jätteroligt. Han har bla mina kusinbarn till tränare och det funkar hur bra som helst. Jag hoppas att detta kan inspiriera Zebbe och att han fortsätter att tycka det är roligt.
Han kom häromdagen och sa att han nog inte ville fortsätta med bågskyttet (och det kan jag förstå för där var inte mycket till ungdomsverksamhet och utlärning där). Så vi pratade istället om att ta den tiden till lite mer golfträning på egen hand.

En måndag när Zebbe var och fiskade på scoutmötet tyckte Benja att han och jag också skulle fiska.
O döm av min förvåning men vi fick en liten abborre


Den räckte till kvällsmacka åt Benja



Jaha ja nu tror jag att jag är ganska ifatt med mitt sammanfattande bloggande.

Det finaste som finns är en uppdaterad blogg.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt att äntligen få ta del av allt roligt som hänt dig sista tiden. Duktiga killar med skolan, det gör mig varm om hjärtat, kram till er och fortsätt så. Aborre macka de du, inte illa. Sov så gott och kramar Fia

2009-05-29 @ 22:28:55
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0