En bra start på veckan

Haft en härlig start på veckan!!
Lite mycket just nu med jobben kanske men det är helt ok Blir bättre efter fredag, hoppas jag.

I går hade jag väninnan L här på kvällsfika. Vi fikade och pratade och pratade och vips så hade vi pratat bort några timmar. Det är så härligt att lära känna nya människor och ta del av deras liv, tankar och erfarenheter. Det berikar verkligen ens eget liv med.

I kväll har jag varit på Yoga och nu är det bara en gång kvar på denna kurs Snyft! Men som det känns nu kommer jag att fortsätta efter nyår igen när det drar igång.
Zebbe kom hem och var såå stolt för han hade skjutit brons på skyttet och mormor ha köpt märket till honom. Så nöjd så var han.

Från det ena till det andra så börjar jag misstänka att Benja inte tål fisk....:/
Försöker få honom att gå med på att göra ett pricktest för att ta reda på om det är något mer eller annat men han bara totalvägrar...än så länge ;-) Får väl se vad det moderliga övertalningsförmågan kan ha för kraft.

Från det andra till det tredje så frågade jag barnen idag om de hade ångrat sig att vi har tagit beslutet att inte ta spruta med vaccin mot svininfluensan. De andra som ska ta ska få den på skolan under nästa vecka. Men nej det är inget som de ångrar eller vill ta.
Jag är ju av den åsikten att jag inte vill ta den och tycker att alla ska göra det som känns mest rätt för dom själva.
Zebbe tror att han redan har haft svininfluensan. Han var ganska sjuk på höstlovet med hög feber, ont i kroppen, hostig och allmänt hängig. Alla symptom som han har hört att influensan ger. Vad vet jag, kanske var det så eller så var det bara en vanlig influensa eller en väldigt kraftig förkyldning. Men en av hans lärare och dennes barn hade haft svininfluensan så det är ju inte helt osannolikt heller. Spelar ju inte nån jätteroll heller eftersom han nu är frisk och kry igen =).

Det finaste som finns är att kunna välja det bästa för sin egen skull.


Kommentarer
Postat av: Anna D

Ja det där med vaccin är inte lätt, jag har valt att ta, eftersom jag tillhör en riskgrupp, så även maken, Dottern tar genom skolan och lillen tror jag ska få en också. Jag tar det som ett samhällsansvar, ju fler som tar sprutan, desto färre blir smittade och därmed färre som blir sjuka och dör. Men jag håller med om att man gör som man vill!!

Vad härligt med priset i skytte, ha kanske går vidare sen och skjuter lite skeet eller så? Han får gärna följa med mej till skjutbanan och prova i vår!!

Ha det gott min vän! Kram

2009-11-19 @ 07:59:40
URL: http://www.123minsida.se/landroverligan
Postat av: Anna

Visst är det härligt med nya människor!!

och visst är det upp till var och en att ta sprutan:).. Vi har valt bort den..

Massor med kramar t dig

2009-11-19 @ 16:45:36
URL: http://thebloggspirit1.blogspot.com
Postat av: Fia

Klart man ska välja för egen skull, jag håller med Anna D det är väl lite så jag tänker också, plus att man jobbar med barn hela dagarna och utsätts både för det ena och det andra. Fortsätt med Yogan, det gör dig gott.. Kramar till finaste vännen min

2009-11-19 @ 21:19:51
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh just som jag (nästan)ångrat mig angående vaccinet och tänkt ta den så ser jag att det faktiskt finns människor som inte gjort det... och där var jag tillbaka på ruta ett igen.... så svårt!

2009-11-24 @ 10:21:50
URL: http://lyckansland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0