Fredag och helg

Idag är det fredag och jag har varit med om något nytt.

Vecka har varit bra och jag har hunnit med att simma, stryketräna (gick inte gör bra) och yoga.
Kände på yogan att jag hade svårt att komma ner i varv och slappna av. Har känt lite inombordsstress några dagar så det berodde väl på det. Men det var skönt med yogan iallafall. Man blir så skönt utsträckt (vad jag tjatar om detta) Nu är det bara tre gånger kvar på denna kurs som jag går och jag känner verkligen att jag kommer att sakna det. Skulle ju kunna träna hemma men jag känner att det inte blir samma sak, svårt att ta sig  tiden, är väl inte så disiplinerad.

Idag så hade jag en massagetid inbokad hos min goa vän C. Har inte varit och masserat mig på jättelänge så jag såg verkligen fram emot detta. Som vanligt när jag kom dit och låg där under Cs händer så pratade vi om ditt och datt och veckan som varit. Jag nämnde för henne att jag kände mig lite stressad. Samtalen ebbade ut och C masserade så skönt på mig Kände att jag började slappna av och blr tyngre och tyngre i huvudet.

Sen hände det jag aldrig varit med om förut, C gav mig healing.
Det var en konstig känsla. Inte konstig skrämmande utan bara märklig. Kände att mycket släpte och blev varm i hela kroppen Jättesvårt att beskriva. Men hela eftermiddagen har jag känt mig enormt avslappnad. Det känns som om inget skulle kunna reta mig eller göra mig upprörd.
Ärligt vet jag inte vad jag ska tro Är absolut inte otroende till alternativa tänkesätt men heller inte helt övertygad.

Men jag måste också erkänna att jag är inne i en period där jag känner mig mer öppen för just energitänk (om man kan kalla det så). Har väl alltid tänkt att allt hänger samman och att det man gör mot andra kommer tillbaka till en själv, både gott och ont. Karma säger en del. Universums energier säger nån annan.

Kvällen har jag tillbringat i min soffa och bara njutit av mitt eget sällskap, visserligen med TV och den kära datorn. Känner att jag behöver hinna ikapp mig själv då det har varit ganska mycket runt om kring under en period
Samtidigt som jag njuter av att ha mycket runt omkring mig och att det händer saker så måste man ha egentid och möta sig själv ibland.

I morgon lördag ska jag fika med den härliga väninnan L på Ströget på förmiddagen. Göra några ärenden på stan och sen blir det att jobba några timmar. Har inget planerat för kvällen och det känns bra. Känner att det kommer att bli en härlig dag i morgon. =) =)

Det finaste som finns är nya upplevelser.

Kommentarer
Postat av: Fia

Låter väldigt skönt och vilken häftig upplevelse du var med om... Puss och Kram till dig

2009-11-07 @ 22:47:57
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0