Kalmarhelg

I fredags åkte jag och barnen ner till kära goa vännerna i Kalmar.
Har varit en helmysig helg med mycket mys och prat Känner mig helt urpratat på ett skönt sätt. =)

Vi kom i väg vid tretiden här i från Motala och stannade nog inte mer än nån gång på vägen för att köpa lite dricka och annan proviant. När vi kom fram blev det kramkalas med vänner och hund. Såå skönt att se er igen.
Massor med prat och som vanligt när det gäller oss hinner klockan bli mycket innan vi kommer till skott med mat Hämtmat från Pizza Palatset blev det. Gott tycker alla, utom hunden för han får inte smaka hihihi.

Lördagen gick i maklig takt. Fia åkte på valpkurs på fm, barnen lekte på rummet och jag satt o läste i min bok.
Vi käkade lunch och sen körde jag barnen till XL-labbet, en mindre variant av Universeeum har jag fått förklarat eller lite som Fenomenmagasinet i Linköping. Barnen var där mellan ett och fyra tror jag och hade haft sååå kul!
Jag tog en sväng på stan och på Baronen. Jag bodde ju ett par år i Kalmar för sådär en 12-14 år sedan. På samma gång som gatorna känns välbekanta så känns det som man går i en främmade stad. Mycket hinner ändra sig på så lång tid men mycket var även som det var då.
Kvällen blev god mat, fixa Spotify till goa Fia, prat och en film (den med miljökatastrofen som gick på trea som jag inte kommer ihåg namnet på nu, men Denis Quade och Jake Gyllental var med)

Söndagen blev en bara vara dag med promenad och prat (jag fattar inte att vi har så mycket att prata om och ändå finns det bara mer att ta av) De stora pojkarna fick lite egen tid och drog till simhallen.
Hade föresattsen att försöka komma iväg hemåt vid tretiden eller iallafall senast fyra...men klockan hann bli fem innan hjulen på bilen började rulla. Tiden bara springer iväg fast man inte gör nått kan du fatta =)

Tack för en som vanligt superdupertrevlig helg med er, våra kära kära vänner. WE LOVE YOU!!
Nu håller vi tummmarna att planerna för mellandagar och nyår går i lås =)

Det finaste som finns är kvalitetstid med kära vänner.

Kommentarer
Postat av: Anna D

Vilken härlig helg!!

Och jag håller med om det där med kvalitetstid! Det får man nog alldeles för lite av!!

Kram

2009-11-17 @ 16:45:23
URL: http://www.123minsida.se/landroverligan
Postat av: Fia

Tack själva för en toppenhelg, vi saknar er redan.. Det är så underbart att ha er här, livet blir så fullt av liv och pratet vill aldrig ta slut... Puss och tummarna hålles för att allt ordnar sig kring jul/nyår. HOPPAS :-) Kramar från oss till er...

2009-11-17 @ 21:03:06
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0