Hektisk helg...

..men helt underbar! Trots att det har mer eller mindre gått i ett, så har helgen varit energigivande! Underbart! Det blir perfekt att börja arbetsveckan med ny energi att tillgå.

Helgen började i fredags vid halv sex då jag slutade jobba och jag åkte och hämtade mitt Charmtroll. Mina  egna barn har ju varit och haft mys med sin pappa i helgen Så det var bara Trollet och jag.
Kvällen tillbringades i soffan framför IDOL.  Satt sedan uppe alldeles för länge framför datorn men men...

Lördagen startade och kom sedan igång genom att min brorsson kom och lekte ett par timmar med Charmtrollet. De kommer så bra överens och leker så bra. Båda tycker om att bygga med lego och båda tycker om att leka med bilar och inte att förglömma att hoppa studsmatta.
Själv passade jag på att möblera om i min bokhylla i vardagsrummet. Det fanns en del damm där bakom böckerna som blev omflyttade Men nu är det så rent o fint så.
Efter lekstud blev det lunch och sen for vi ner till bibloteket för att fylla på bokförådet inför veckan. Tyvärr kom vi tre minuter försent för detta Dom stängde kl två. Det blev istället lite "fönstershopping" på stan. Hittade en underbar grå kjol till mig på Lindex, så den blir det nog till att inhandla i veckan. Vi var ju naturligtvis även på leksaksaffären och kollande in bilar!
En vän till mig kom ner på stan och vi tog en fika på Ströget. Blev även en sväng ner till lekparken. Det var ju härligt väder så det var skönt att sitta och prata ute där i parken. Det var en trevlig stund med intressanta samtalsämnen.
Godis huset stod sedan på tur. Har en konstig känsla till att köpa godis där. Det är ju absolut fräscht  och stort urval av godis till ett bra pris Men det är ju så svårt för barnen att bara köpa lite. Påsarna blir ju hur stora som helst bara just för att det finns ju såå många sorter som är goda.
Sedan blev det hem och rulla köttbullar som skulle blir kvällsmaten. Charmtrollet hjälpte mig så bra att rulla så och de blev så goda. Vi åt båda med stor aptit. Hade köpt en storpack köttfärs så jag passade på att göra några tomat och spenatbiffar och en köttfärslimpa med Bra att ha!
Senare på kvällen kom min goa väninna C. Vi delade en flaska rödvin och kollade med ett halvt öga på Körslaget. Vi har som vanligt massor att prata om och C blev kvar till halv två. Underbart! Hade nog kunnat fortsatt att prata en bra stund till men nu är man ju så gammal så man tänker på att det är en dag i morgon med. Hahahaha

Upp och hoppa på söndagen. Mitt troll är en ganska morgonpigg liten kille, men som skönt var så sov han ända till halv åtta denna morgon. Och jag fick sova till åtta Skönt.
Satte en bulldeg som fick jäsa medan vi åt frukost. Hade ju lovat härliga väninnan A att hon skulle få bullar när hon skulle komma på fika. Men först,efter bullbaket, stod en tur till Linköping på agendan. Vi hade ju bestämt att vi skulle åka och hälsa på Charmtrollets mamma ett par timmar. Kan inte gå närmare in på detta men det är en hårt kämpande kvinna som jag önskar fortsatt ork och tillfrisknade.
Hem till en underbar fikastund med A Hon hade med sig sin lille son som var sådär mysigt bebisrund, runda goa kinder och mysiga lår. Jag bjöd som utlovat på bullar. Vi hade massor att prata om o det kändes jättetrevligt att  få umgås under några timmar. Det har en förmåga att gå alldeles för lång tid gå mellan gångerna vi träffas Så därför tog vi tag i saken och bokande in ett datum redan nu för att träffas ganska snart igen. Till den gången har jag lovat att baka lussebullar till fikat ;-) Tack A för en härlig eftermiddag!

Barnen kom hem under senare delen av eftermiddagen Och även om de bara har varit borta över helgen så är det såå skönt att få hem dem igen. Det är här de ska vara! Samtidigt som jag vet att det är så nyttigt, för både mig och dom, att de är hos sin pappa med. O de vill ju verkligen träffa honom.

Fick frågan av min vän som jag fikade med på Ströget i lördags hur jag orkar ha barnen jämt mer eller mindre. Alltså ta allt ansvar själv och ha dem runt mig hela tiden. Men det finns ju inget alternativ och jag vet inte om jag egentligen skulle vilja ha det på nått annat sätt även om det fanns annat att välja på. Man får passa på att ha egen tid när den bjuds. Samtidigt som barnen bara blir större och större och blir mer och mer självständiga. Vilket gör att man per automatik får mer egen tid.
Sen funderade jag ju även då på hur det är om man levt tillsammans med den man har barnen med. Då har man dom ju också jämt även om man då är två om ansvaret på ett annat sätt. Men man är ju aldrig barnledig. Tankarna går ju även till dem som verkligen är själva med sina barn Där en förälder är helt frånvarande av olika orsaker. Då har man ju ochså barnen jämt. 
Så jag måste säga ändå att min situation inte på något sett är unik Utan jag känner att jag är lyckligt lottad, som får umgås så mycket med mina barn men även får lite egen tid när de har mystid med sin pappa. Jag är, som jag sagt tidigare, så nöjd med mitt liv just nu.

Det finaste som finns är energigivande möten med underbara mäniskor (O jag har haft en hel helg av detta :-)).


Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken härlig och lustfylld helg du haft om än lite hektisk. Fina möten kan man inte få nog av, längtar till vårt. Klart man orkar ha sina barn hela tiden, det finns ju inget annat alternativ. Det gäller bara att göra det bästa av situationen och ge sig egentid så fort det finns tillfälle till det. Fina kramar till min fina vän.. Puss

2009-10-12 @ 09:30:48
URL: http://gracilisdagbok.se
Postat av: Anna D

Det var så mysigt att vara hos dej och en så härlig stämning! Tack för goa goa bullar och mycket trevligt sällskap av både troll och andra söta barn!! De är ju sååå söta dina två!! Stor kram.

2009-10-12 @ 14:22:02
URL: http://gandalph.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

vilken härlig helg du har haft!!

Så skönt att få ha barnen jämt hos sig.. Man anpassar sig efter situationen så att säga!!

Kram

2009-10-12 @ 22:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0