Kanelbullens Dag

Dagen till ära blev det bullbak i förmiddags. Barnen tyckte att det var jättebra.
Fick med beröm godkänt.

Så till efterrätt på tomatsopplunchen blev det BULLFEST! Barnen drog nog i sig tio bullar var på raken och jag kläckte ur mig "Ät tills ni storknar"
Så efter lunch åkte jag och jobbade en sväng. Tre timmar senare kom jag tillbaka och då fanns det tio bullar kvar!!! De har ätit så de storknade! Får ju skylla mig själv att man inte är tydligare Hade ju tänkt mig då efter lunch att de fick äta så mycket de ville men inte hela eftermiddagen.
En läxa lärd (kanske).

Annars i helgen då...
Fredag lunchade jag med min massör och vän C Härligt att se henne för det var ett tag sen. På eftermiddagen kom Charmtrollet. Han hade precis varit hos tandläkaren o varit såå duktig. Så det vart en sväng till affären och inhandla favvo leksaken; en bil. Plockade med mig lite mat med när vi ändå var där.

På kvällen var jag chaufför. Benja och några kompisar bestämde sig för att gå på disco. Så det vart full fart att göra sig i ordning och bli snygger för hans del. =)

Han var helt lyrisk när han kom hem. Hade haft hur kul som helst! Dansat (tryckare med flera tjejer) och busat. Det här blir det att göra fler gånger =)

Under tiden Benja var på disco passade vi andra på att äta Det blev mysmat i form av pannkakstårta till barnen...


...och till mig vart det en mycket god hallon och vanilj omelett. Den blev dock inte bra på kort, så tjii.
Kvällen fortsatte med mys i soffan och en kopp te till mig...

Lördag blev bara frukost och sen lämna tillbaka Charmtrollet för jag skulle ner till Harmoni och jobba.
Hade två makeuper att lägga. En som vann ett presentkort på våran Vip-kväll för lite sen och en som hade valt att få makeup på det erbjudandet vi hade samma kväll. Jag måste bli bättre på att ha med mig kameran så att jag kan ta före och efterbilder. Jag tycker att båda blev jättefina och det kändes som om de var nöjde de med.

Hem och käka lunch med barnen och sedan vidare till nästa jobb Men det vart bara en liten stund. Hade på fm bestämt med en vän att han och hans barn skulle komma på fika. Barnen tyckte att det var jätteroligt att träffas igen, det var ganska länge sen sist. De var ute i regnet och spelade brännboll, kom in och fikade och spelade sedan lite Guitar Hero. Under tiden satt vi vuxna och pratade och diskuterade. Även om det inte hela tiden var roliga ämnen vi pratade om, kändes det som en mycket bra fikastund med mycket eftertänksamhet och en del ny insikt. Ett mycket bra samtal helt enkelt!

O idag, söndag, blev morgonen en TV förmiddag. Vi fick turas om att sköta fjärrisen. Hahaha. Zebbe börja att välja program han ville se, sen blev det min tur, valde att se Amazing race (skulle också vilja) och sen Benjas och så om och om igen...
Sen vart det då bullbak och lunch med hemmagjord tomatsoppa. Ja och resten skrev jag ju om i början.

Det finaste som finns är mysstund med te.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Vi vill ha receptet på den där hallon och vaniljomeletten =)

2009-10-04 @ 20:28:20
Postat av: Fia

Jag med!!

Vilken härlig helg ni haft, så mysigt. Men jisses vilka bullätande grabbar, det är så man storknar... Det behövdes ingen mer mat för dem efter det va?? Tänk vilken lycka att få äta så många bullar man vill, hihi helt underbart. *Sov gott och kram kram

2009-10-04 @ 23:04:54
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad du är duktig som grejar o bakar!! Den där pannkakstårtan ska jag nog göra i helgen när barnen kommer!!

Kramisar

2009-10-05 @ 19:39:43
Postat av: Anna D

Hörrudu, det där med att äta bullar till man storknar tar jag gärna!!! Fullständigt älskar bullar, tar gärna en påse som present eller så... blink

Vilken fin blogg du har!! Läser du min något? Inte alls lika bra, men kanske något som är läsbart någon gång!! Ha det gott, kram, Anna

2009-10-07 @ 20:18:27
URL: http://gandalph.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0