Oemotståndliga Onsdag

Onsdagar, ibland torsdagar, är min Yoga dag Helt oemotståndligt.
Denna onsdag var extra skön.
Var rätt trött i eftermiddags och kände mig lättretlig och stel. Först tänkte jag strunta i Yogan för Benja skulle ju inte åka på Pingis idag eftersom han fortfarande känner av foten lite grann. Men det löste sig så väl att han kunde följa med Zebbe på pistolskyttet istället. O jag kände nu att jag längtade lite till min Yoga o det var väl då meningen att jag skulle dit.

Går gäspandes in i lokalen men känner att lugnet börjar komma Vi kör igenom passet med andingsövningar och solhälsning och lite annat smått och gott. Sen när avslappningen kommer känner man sig så utsträckt och uppöppnad (finns det nått som heter så???) Höll nästan på att somna under de sista minuterna. Det är så skönt att känna sig såå avslappnad. Men det mest härliga är att det sitter i ett par dagar Man går som i ett töcken  av lugn inombords. Perfekt vore egentligen att Yoga minst två gånger i veckan Då skulle man gå i ett ständigt rus...hihihi

Fortsatte hemma med att vardagslyxa till det.
Fick i säng barnen fort som attan denna kväll och sen....
tappade jag upp en varmt varmt bad till mig. Tände ett ljus och sjönk ner i den goa värmen. Sååå skönt!

O nu har jag krupit ner i min goa säng med datorn och en kopp grönt te. En härlig avslutning på en härlig kväll

Det finaste som finns är en oemotstånderlig onsdag

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken underbar kväll. Du vet verkligen hur man ska njuta av livet! Vi måste verkligen börja med våra promenader snart igen, det är vardagsnjutning det med... Kram

2009-10-15 @ 08:56:14
Postat av: Fia

Härligt, härligt... Tänk vilken go egentid som gör en så gott. Varma avslappnande kramar från en trötte Fia

2009-10-15 @ 21:34:41
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna D

Visst är det härligt med helt otroliga vanliga vardagar!!!

2009-10-20 @ 09:10:31
URL: http://gandalph.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0