Vad kan jag säga...

Idag hände något som gjorde mig lite upprörd. Egentligen är lite en underdrift. Jag var riktigt förbannad. Känner att det tar på krafterna, på energin. Men efter en natts sömn kommer energin att vara tillbaka. Är ju ingen idé att låta detta påverka mig mer negativt utan man får ta lärdom och gå vidare. Men det är nu uträtt och uppklarat.

Det är konstigt. Jag har haft några vänner nu som har mått rätt dåligt ett tag. När det gäller dom kan jag lyssna och vara objektiv. Som det känns så kan jag ge rätt goda råd. Det känns bra att veta att man bara genom att lyssna på en annan människa verkligen kan hjälpa. När det kommer till en sjäv...är man inte lika bra på att leva som man lär...

Det är så många idag som mår dåligt, inombords. Som aldrig har nån som lyssnar på dom. Som gömmer saker inom sig för att glömma. Som aldrig bearbetar de svårigheter som har kommit i deras vägar.
Tänker många gånger att egentligen skulle man ge lite tid till kvinnojouren, BRIS eller nått liknande. Låna ut sina öron och empati. Kunna skänka dom ett leende.

Jag känner mig såå lycklig lottad. Jag mår bra. Jag är nöjd. Jag har vänner som skulle lyssna om jag behöver.
Detta är något jag önskar alla.

Det finaste som finns är kraften inom oss.

Kommentarer
Postat av: Fia

Oj, vad kan ha hänt? Du brukar ju inte ha så lätt för att bli arg.. Ett öra som lyssnar borde vara en självklarhet för alla. Jag lyssnar, kramar från din fina vän...

2009-10-10 @ 17:22:25
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna D

Ja, jag säger bara det, var glad över vänner som lyssnar och hjärtan som klappar för dej. Det betyder jättemycket.När man inga har blir livet ganska tufft, ett öra som lyssnar är guld värt!

2009-10-10 @ 19:08:09
URL: http://gandalph.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0