Haft en härlig helg

I fredags var det fest hemma hos mig och sedan vart det Style på Harrys. Vilken nostalgitripp!!

Som vanligt nu för tiden så tror jag att jag ska hinna med mycket mer på kort tid än vad man kan göra. Så jag var lite ute i sista sekunden i fredags för de gäster som skulle komma.

När första goa gästen ringde och sa att hon skulle komma om en liten stund var jag i Maxirondellen efter att ha handlat snacks. Hem och fixa till det sista hemma, dammsuga, plocka bort berget av papper på bänken och fylla disk i maskinen HAHAHA Fixa mig själv hann jag inte så det blev till att ta emot oduschad, osminkad och i mysbyxor. Även nästkommande gäster som var goa Åsa och Carol tillsammans med B fick se denna sorgliga uppenbarelse. Men nu vart det att hoppa i duschen och sminka till sig lite. Strax därefter kom goa vännen F och hennes trevliga pojkvän S. En stund senare dök även J och M upp.








Kvällen blev såå trevlig. Vi skrattade och lyssnde på musik. En och annan Style låt fick ju även akompanjera oss i vår sång.
Väl ute på Harrys fortsatte dansandet och trevligheterna. Style spelade och vi dansade och skakade de lurviga Kändes som de höll på alldesles för kort stund men tiden springer ju iväg när man har roligt.

Lördagen började, hmmm, med att mormor kom med barnen som sovit hos henne, och vi åkte och lämnade Zebbe uppe i Karlsby på en scouthajk, 5-kampen. De skulle sova över i Karlsby skola, ha lite tävlingar och annat skoj.
 

Benja åkte hem till sin far och jag åkte och jobbade ett par timmar. Sen hämtade jag charmtrollet och vi åkte till McD och käkade, tog en promenad till Maxi, käkade hemmalagade biffar och mös framför tvn.
Mina ögon hade en förmåga att hela tiden trilla ihop under filmen (Aladin) Kan inte förstå det hihihi

Söndagen har blivit massa farande fram och tillbaka till simhallen.
Först iväg och bada och mysa med Charmtrollet, med var också en god vän med dotter. Vi hade ett par trevliga timmar i lilla bassängen med mycket bus. Tack för en trevlig förmiddag.
Benja kom hem och sen upp till Karlsby och hämta Zebbe. Han var så glad för han och hans lagkamrat vann 5-kampen för patrullerna. Stolt mamma! Glad son!
Mat och underhållning av Benja på hans keyboard.
Andra gången med Benja till simhallen och hans träning. Charmtrollet och jag tittade på medan Zebbe var hemma och vilade Det är jobbigt att vara på läger.
Sen vart det lite stutsmattehopp och packa ihop Charmtrollets grejer för han skulle hem.
Tredje och fjärde gången blev för att hämta och lämna Zebbe på hans simträning.

Det var faktiskt ganska lätt att få barnen att lägga sig tidigt ikväll...
Själv satt jag och tittade på slutet av kultfilmen G Jissus vad snygg han var på den tiden.. Nicke alltså... trots 80-tals frillan. hahaha.

Nu väntar sängen och sedan en ny härlig vecka.

Det finaste som finns är en härlig njutbar helg.

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej Partypingla! Vilken superduper helg du haft, kände knappt igen dig på bilderna ;-)

Ha en underbar vecka och stor KRAM från mig...

2009-09-29 @ 08:54:10
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0