Härlig helg

Helgen som varit har blev hur mysig som helst.
I fredags var det ju naturligtvis "Fredagsmyyyysss" Det blev inköp av kebab och sen hyrde vi tre filmer (Matrix, Kenny Starfighter och En shoppoholics bekännelser). Under inköpsrundan hamnade vi även på ICA Maxi för inköp av barnens godis för helgen. Hem och mysa ner sig i soffan. Fram med mat och dagen till ära läsk.

                                                           
Första filmen blev Matrix. Zebbe vart helt betagen Det var helt och hållet hans typ av film. Har fått höra scener ur denna film ända sens. hahaha Klockan hann bli mycket så det var till att natta Benja efter denna film Efter detta passade jag och älsta sonen på att titta på Shoppoholicen. Den var okej men inte jättebra tycker jag.
Så var denna dag till enda.

Lördagen bjöd på sovmorgon och sen en härlig frukost tillsammans
Sen var det dags för mig att åka och jobba ett par timmar och barnen tittade på Kenny Starfighter. Kände inte att jag missade denna men barnen tyckte att den var bra.

Hade tänkt att åka till Husbyfjöls marknad efter lunchen och hade tänkt och ta helgpojken lite extra men vi vart lata och stannade hemma, utan en uns av dåligt samvete för det. Pysslade med datorerna och lite annan smått och gott. Möblerade om lite grann i vardagsrummet och fixade lite med sladdar som låg och drällde. Skönt att bara slappa. Barnen lekte med kompisar och Zebbe sov kvar hos sin Lagade en god lövbiffsgryta till kvällen och tittade på lite olika TV-program.

Söndagen ägnades till att börja med åt köket. Städade ur skafferiet, kryddskåpet och bakade rågbröd. Hade tänkt att baka nått mer men tiden räckte inte till. Benja skulle iväg på simträning och jag passade på att träna jag med. Zebbe var med mig och förde mitt protokoll och kollade hur många rep jag kunde göra hihihi
Jag hade bjudit hem oss till mamma på mat så dit bar det efter lillsonens och min träning.
Sen var det dags för Zebbes simträning och jag och Benja åkte hem och gjorde kväll.
Jag är så glad att båda grabbarna har börjat med simträning igen. Jag tycker ju att det är såå bra träning och så bra att de rör på sig lite mer. Även jag drar ju fördel av detta så denna vecka blev det tre dagar med träning för egen del Yhipiiii!!

Det finaste som finns är en myshelg med barnen

Kommentarer
Postat av: Fia

Mys mys på hög nivå, kramar till våra mysvänner

2009-09-20 @ 16:54:56
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0