I natt jag drömde något som...

...jag faktiskt kommer ihåg och även igår natt. Brukar aldrig, eller iallafall mycket mycket sällan, komma ihåg vad jag drömmer. Så detta sätter ju förstås griller i huvudet på mig och frågorna blir många. Vad är det mitt undermedvetna försöker säga till mig? Vad är det som gör att jag just nu är mottaglig?

Drömmen i natt är den med de svagaste minnena kvar. Men jag drömde om en person som tidigare har stått mig väldigt nära. Närmare än så tänker jag inte gå in på denna.

Däremot drömmen igår natt var såå oerhört stark att jag vaknade med tårar på kinderna.
Jag drömde om min pappa och drömmen var så levande och så verklig att det nästan kändes som jag träffade honom igen! Det är nu lite drygt tretton år sedan han dog, den 11 aug 1996. Han skulle ha fyllt 59 i oktober det året. Känner ofta hur mycket jag saknar honom och önskar att han fått vara med i livet många år till. Sitter här o blir lite blank i ögon nu igen när jag tänker på honom. Jag var pappas flicka och han var mitt stöd i livet. Har så många härliga, lyckliga och underbara minnen från när han levde.

I drömmen stod jag och pratade med min farbror och min kusin ute bredvid en lada/stall och bort från vägen kommer pappa gående mot mig med sitt finurliga leende. Kände bara hur stor saknaden är av honom och sen vaknade jag av att jag grät.

Jag är nog mest förvånad över att en dröm kan vara så stark, så känslomässig Har bara upplevt det ett nån gånger tidigare och det var strax efter pappas död. Då jag med "träffade" honom.

Det finaste som finns är att kunna drömma


Kommentarer
Postat av: Fia

Lilla söta du! Det var nog en dröm där din pappa ville säga något eller bara visa att han alltid finns där för dig... Som en vakande ängel över sin älskade dotter. Kramar från mig till dig

2009-09-03 @ 08:50:35
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0