Nu börjars det...

I morse fick jag skrapa rutan på bilen!!! Tycker inte om. Det är kallt om händerna.
Detta var första gången för denna säsongen och nu blir det till att hålla på mer eller mindre i ett halv år :-(
Jag kanske ska skaffa mig ett garage iallafall?!?!

Revisorn var hos oss idag och vi kämpade oss igenom boksluten  Det gick faktiskt ganska bra Förutom att jag missat några grejer och inte hunnit ta kopior på allt som skulle med.
Men nu är jag nöjd och glad att det är över för denna gång.

I eftermiddag har min snälla mamma varit här och fixat i min trädgård. Jag kan ju lätt säga att den är lite eftersatt just nu. På vårarna tycker jag det är jätteroligt och mysigt att fixa och dona där själv. Under sommrarna avtar detta och på hösten är det närmast obefintligt. Borde ju passa på nu att höst och vinterbona innan det blir ännu kallare. Hörde att det skulle blir vackert väder på fredag så då får jag nog ta mig en sväng med gräsklippare eller så försöker jag hinna med det i morgon rent av. Det tar ju egenligen inga tider men det är bara så... blää...tråkigt.

Ikväll bakade jag tekakor till barnen. Fick godkänt. Det blir gott för dom till frukost i morgon.

Smakade en liten bit jag med och vilken skillnad det är mot affärernas luft-tekakor. Får nog försöka bli lite bättre på att baka lite oftare Det är ju mycket godare och känns lite nyttigare.
Visst var det gott med nybakade tekakor i kväll men jag kan ändå inte säga att jag saknar bröd. Det räckte med en liten bit o med mycket äkta smör på förstås!

Häromdagen bakade jag faktiskt till mig med.
Då blev det Äggmuffins med bacon och ost.

Jag tyckte att de vart supergoda. Dessa blir det till att göra fler gånger.

Det finaste som finns är när baket blir lyckat!



Kommentarer
Postat av: Fia

Har oxå åkt på att skrapa rutor, inge kul alls. Tekakorna ser mumsiga ut.. Puss

2009-10-02 @ 19:00:59
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0