VAB

I går kväll var Benja trött och hängig Inte alls på humör. O i morse var det inte mycket bättre så det fick blir till att stanna hemma med den lille sonen. Han var bättre i kväll så jag hoppas att vi kan gå till jobb och skola imorgon.
Här känt själv att jag har nått i kroppen som spökar. Hos mig blir det värk mellan skulderbladen och för att riktigt bekräfta att jag har nått skit så fick jag en blåsa på läppen. Men det är världsliga ting som ju faktiskt går över inom en snar framtid. Jag kan räkna upp flera stycken som verkligen har större bekymmer med sin kropp än en blåsa på läppen. Därför känns det ganska banalt att ens nämna det egentligen.

Tänkte att jag skulle hinna med såå mycket idag, förutom att jobba hemifrån skulle jag baka bullar (kanelbullens dag den 4/10), komma ikapp med en del papper och lite annat smått o gott,....Men.... fastnade i datorn allt för länge. Bland annat med att drömma mig bort till varmare länder och kolla runt på priser. Det skulle vara sååå härligt. Tänk bara att få lägga sig på en vit sandstrand och känna solen värma kroppen. MUMS!
Ska inte klaga för vi har haft en underbar september med mycket sol och värme. Fast jag tänker längre fram... i november kanske.. Då är det lite kallare och mörkare och gråare...

Jag har hittat en ny inspirationskälla eller kanske ska jag säga en till. Har en kvinna addad på FB som skriver så många kloka ord. Häromdagen hade hon tagit en media fri dag. Ingen dator, ingen radio, bara varit med sig själv. Det för mig är starkt! Jag skulle nog bli nipprig men kanske egentligen desto större anledning att göra det. Har inget emot att vara själv men lite större motvilja till att vara utan dator och annat ljud runt mig när jag är hemma känner jag allt. Men tanken finns att jag kanske ska prova nån dag när jag är barnledig. Vet bara inte riktigt vad jag skulle företa mig. Tror egentligen att det skulle vara supernyttigt. Tack C för att du inpirerar mig även om du inte veta om det förrän nu.

Har iallafall ikväll fått rätt mycket jobb gjort. Revisorn kommer till jobbet i morgon så jag har gjort bokslut och börjat på årsredovisningar. Känns just nu som om det inte ska vara så mycket kvar förutom det där sista men man vet aldrig. Kan ha glömt något.


Det finaste som finns är vägen till självinsikt


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag har precis läst din blogg och nu bölar jag!!!Jag hade ingen aning om att det jag håller på med i min självläkningsprocess påverkar någon annan..möjligtvis har jag tänkt att jag kanske kan inspirera de som har någon diagnos att inte tappa hoppet.Tack för de fina orden!Det var jobbigt att ha det precis tyst, men jobbigt är inte alltid i min värld något negativt utan ett nytt sätt att få lärdom och prova nya sätt att nå in till mitt Jag:)Erkännande:Framåt 9-tiden på kvällen så cirkulerade jag runt datorn som en sockerknarkare runt en bakelse..hihi..men det gick!Jag ska göra det snart igen så fort jag inte har barn omkring mej.All kärlek/Carina

2009-10-01 @ 08:51:01
Postat av: Fia

Ja, det är nog inte så tokigt att ha en media fri dag. Kanske vi skulle prova. Kramar Fia

2009-10-02 @ 18:59:27
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0