Helgen som gick

Haft en härlig helg trotts all snö som kom i lördags.
Fredagen  och helgen började iallafall med att jag hämtade Charmtrollet. Vi käkade lite mat tillsammans barnen och jag. På programmet stod sedan att skjutsa Benja till skolan där han skulle gå på disco och därefter köra Zebbe till Järskalleby där han skulle vara på Hajk hela helgen. Natten mellan fredag och lördag sov de i tält bakom stugan och fick vara eldvakt ett par timmar under natten (ca -14) 

Charmtrollet och jag fick en stund för oss själva hemma i soffan med god mat, lite godis och Lets Dance innan det var dags att hämta hem Benja som hade haft det jätteroligt på discot.

På lördagen var det aktiviteter i scoutstugan för föräldrar och syskon Tyvärr snöade detta bort Det kom så mycket snö att jag inte tordes ge mig ut på vägen och jag fick höra sedan att det hade inte några andra föräldrar eller miniorer heller gjort. Så de som åkt ut på fredagen var de enda som var ute i stugan. Tråkigt men men

Vi tog istället en innedag och spelade spel och bakade. Det blev muffins och chokladbollar. Jag var den enda som var ute av oss och då ett par omgångar för att skotta snö. Dels blåste det upp mot min ytterdörr så jag fick putta hårt för att komma ut och dels blåste det igen på min gång så där behövdes det skottas lite med. Sen kom traktorn och la upp en lite vall ut mot rondellen så då fick jag skotta lite där för att kunna komma ut. Gången bort mot lekparken/parkeringen blåst igen nästan helt så där fick jag med skotta för att inte bli helt insnöad. Skönt med lite motion =) Mycket snö blev det.

Melodifestivalen tog sin början och denna omgång kan jag nog tycka var den bästa hittills. Tyckte nog faktiskt att de låtar som gick vidare var de som var bäst.

Söndagen var ju underbart väder Lite kallt (ca -13) men med SOL! Underbart! Tänk att det kan skilja så mycket från en dag tlll en annan. Var uppe och hämtade hem Zebbe som hade haft en härligt men kallt läger. Som han uttryckte det själv "Det är lustigt, jag tycker inte om vinterläger för det är så kallt men det är som en drog, jag måste bara åka fast jag vet att jag kommer att frysa"

Efter lunch var jag och "små" grabbarna ute och rörde på oss Vi tog oss an en stor snöhög och började gräva i den för att göra en borg. Så där en meter in kom vi nog innan det var dags att gå in och dricka varm choklad med vispgrädde Mums!

Charmtrollet blev kvar en natt till och Zebbe var barnvakt medan jag åkte på min kära Yoga. Som belöning blev det Burger King till kvällsmat. Och sedan var denna helg slut men nu väntar sportlovet =)

Det finaste som finns är när det inte kommer ner mer snö

Kommentarer
Postat av: Fia

Så härligt ni haft det, jag hade oxå lite bakning i helgen... så kul och gott :-)

Kram kram

2010-02-24 @ 13:21:46
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna

Men du fick lite "gratis" motion ju iallafall! ;)

2010-02-24 @ 22:04:25
URL: http://kavril.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0