Lunchtimme

Sitter här på jobbet och har precis ätit lite laxgryta som jag hittade i morse i frysen.
Känner mig lugn och harmonisk idag o ganska glad utan egentlig anledning. Eller jo det är klart att det finns anledingar

En är att jag var på yoga igår kväll och det känns ju alltid bra. Vet inte om jag skrivit det förut men den yoga jag är med på nu är mer fysiskt krävande och man blir rikigt varm av den Det är en hel del dynamiska övningar som stärker musklerna. Samtidigt som man jobbar med andningen, sträcker ut och sist men inte minst gör avslappning
Pratade lite med en äldre kvinna igår och hon tycker att den är för fysisk för henne så jag rekommenderade henne faktiskt den yoga jag gick på förra året Den är ju mycket lugnare, inte lika fysisk utan mer avslappnande och utsträckande.

En annan anledning är att vi hade en mycket trevlig dag i Finspång igår söndag.
Det var jag, Zebbe och Benja plus två tjejer från klubben som åkte i min lilla Polo.
Det var mycket väntan och liten möjlighet att se på när Zebbe sköt men ändå trevligt. Solen sken ju ute och vi fick iallafall se den genom fönstrena =) Zebbe är ju ganska ny på skytte och detta var hans första tävling Men han var nöjd och jag oerhört stolt. Han gjorde personbästa! Fick 306 poäng av 400 Har tidigare på träning "bara skutit sådär en 280p. Detta räckte till en femte plats....av fem... Men han var sååå nöjd! Och jag blir så glad när han är det för han kan vara ganska tuff mot sig själv ibland.
Hemresan var intressant Vi satt och pratade skola och attityd. De två tjejerna som vi hade med oss i bilen berättade deras syn och åsikter om vissa saker Det var jätteintressant att höra och även att få berätta själv hur man ser på saken ur en vuxens perspektiv. Mycket givande för mig iallafall. Zebbe tyckte det kändes som om hans öron blödde av allt prat HAHAHAHA Sötnosen.

Ytterligare en anledning till glädje var att vi fick en Alla Hjärtansdag present av min kära mor Inte nog med att hon var uppe och städade hos mig igen i torsdags Vi fick även en ny brödrost, en ask hjärtanchoklad och en liten blomma. Tack söta mamma Vad skulle jag göra utan dig!
Fick även fint gjorda hjärtan av Benja som han gjort av tovad ull på fritids JÄTTEFINA! och ett kort till det att jag är världens bästa mamma. Finns inte mycket som slår det eller känns goare i hjärtat.

Av helgens händelser så har jag en sak till som gjorde mig glad. Jag hade ett underbart prat med min store son på lördagskvällen när han kom hem. Vi diskuterade verkligen och det kändes jättebra. Även om det vi pratade om inte var det roligaste ämnet.  Men sååååå nödvändigt. Kan bara hoppas på att det leder till något bra i längden med.

Av fredagens usla humör finns nu bara en liten bitterhet kvar. Så mycket tjafs för att sen inte bli något endaste litet. Jag hoppas att de skäms men det tror jag inte. De flesta människor har ju en inbyggd försvarsmekanism att skylla på annat än att man själv har gjort fel. Så även jag, ingen är ju felfri.

Skulle ju i lördags ha tittat på "Flickan som lekte med elden" men det gick inte så bra. Halva filmen kunde jag se men sen hände något, datorn slog ifrån och sen gick det inte titta igen. Datorn säger att dvd är tom Hur märkligt som helst! Men jag får väl ta o hyra den nån dag så jag får se slutet Annars går det ju inte...hihihi

Det blev ju Melodifestival istället.
Är årets låtar hittills de sämsta som varit på länge? Benja och jag som titta hejade på Andreas och Erik S Men vi röstade på Hanna Lindblad. Tyckte hennes framträdande var jättebra! o så är hon ju från Motala med! Tror ni inte hon vore nått för Europa, nädå istället så blir Orsa spelmän framröstade Men det var som nån sa, och jag skrattade lite; nån måste ju komma sist i Andra chansen med hihi

Nu är snart timmen slut och det är dags att återgå till jobbet. Tänk vad en timme går fort när man har mycket att skriva av sig

Det finaste som finns är att känna glädje

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fint du skriver Angelica! :) Det är så roligt att läsa, men lite svårt att kommentera.;) Det är så mycket fint!! :D Men visst är det fint med barn som visar uppskattning. Bra att ta vara på det också, grabbar i 18 års åldern tänker inte på mamma varje dag kan jag tala om!! :D Vad kul att första tävlingen gick bra, det där är en bra grej tror jag, självdisciplin. :) Stor kram till er!

2010-02-15 @ 14:14:26
URL: http://kavril.bloggproffs.se/
Postat av: Lotta

Låter som en härlig helg trots allt! Trist med filmen bara...funkade ju för oss...:-/

Håller med, vad har de hittat för bidrag till festivalen????? Det är kanske så att Sverige inte har RÅD att vinna?!

Varma kramar!

2010-02-15 @ 20:10:13
Postat av: Mia

Åh vilken mysig helg ni verkar ha haft. Visst är det skönt när man känner att man faktiskt PRATAR med sina barn.. Tyvärr glömmer min snart 15åring bort det lika fort igen ;-)



Kram Mia

2010-02-17 @ 08:44:06
URL: http://miaskaos.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Oj, det var mycket:)

Härligt att Zebbe blev så nöjd, gratta från oss. Kramar från oss till er

2010-02-17 @ 09:48:35
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0