Bio i Linköping

I går var jag på date... (vet inte om min date håller med om att det var en date men i min värld definierar jag detta som en date =))

Vi åkte in igår kväll till Linköping. Vädret var väl inte det bästa, lite halt väglag men allt gick bra. Och inget ont som inte har något gott med sig: Det hala gav mig ju en anledning att få hålla hand (naturligtvis bara som stöd så jag inte skulle halka och slå mig ;-)). Synd att det var så kallt annars hade jag kunnat tänka mig en promenad genom stan :-) Vi började med att gå till Ming Palace och käka mat. Det blev kyckling med cashewnötter till mig och kyckling med bambuskott och nått mer till daten. Var så trevligt att sitta där och prata om dittan och dattan.

Sen blev det bio: Sherlock Holmes. Den hade premiär. Var faktiskt en helt okej film. Lite mycket slagsmål och explotioner för min smak men den hade härligt underfundiga kommentarer och gliringar i manuset som höjde filmen och jag satt och skrattade en hel del. Sen fanns det lite kärlek och intriger i filmen med så jag fick mitt lustmäte tillgodosett =). Filmen var lite drygt två timmar lång men så bra var den att det inte kändes alls så långt. Kan inte minns när jag senast var på bio i Linköping Måste vara flera år sen.
Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att det var väldigt mysigt att sitta där i biomörkret med en man (jo det var en man jag hade daten med hihihi)

Det var iallafall en mycket trevlig kväll och kändes som en härlig start på det nya året. Vad framtiden har att ge vet man aldrig men det bästa man kan göra är att njuta av stunden.

Det finaste som finns är en lyckad date ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vad trevligt det verkar!!

Du förtjänar att ha det lite trevligt med en dejt så där!! Stor kram och hoppas att det blir repris!!!

2010-01-02 @ 22:20:05
URL: http://gandalph.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

God fortsättning önskar jag dig också ;)

Ja det kan vara halt på trottoarerna och då är det skönt med en hand att hålla sig i ;)



Hälsn. Mia

2010-01-02 @ 23:28:07
URL: http://miaskaos.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

Oj, oj vad spännande, vill höra mera om detta.. Tell me more, Tell me more ;-)

2010-01-02 @ 23:41:35
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0