Flyttlass

Nu i dagarna tre har det blivit mycket jobb. 8-18 varje dag. Men jag klagar inte Jag väljer ju själv. Barnen är ju på Gotland och det är så skönt att komma ikapp snabbt efter den långa julledigheten som jag hade. Och just nu är det ju lite mer med tanke på att det ska göras kontrolluppgifter och rapporteras till Fora under denna månad med.

I onsdags var vi och överaskningsfirade min kära vän Åsa. Hon fick den beakningsvärda åldern av 30 år =) Vi var ett par stycken som, trots att Åsa sagt ifrån och istället bjuder på fest i slutet av maj, kände att vi ville bara kort uppmärksamma våran goa vän. Det blev väldigt enkelt med en bukett tulpaner och lite kex och ost i köket. Men mycket trevligt. Än en gång Åsa: STORT GRATTIS!

Idag är det lördag och vi ska köra flyttlass. Det är Åsa som ska flytta ut till ett hus i Medhamra. Ett litet hus som hon har fått hyra Är man nyfiken på hur detta hus ser ut så kan man titta in på
Åsas blogg Så dagen kommer nog att bestå i att packa och bära kartonger och möbler. Jag är så glad för Åsas skull att hon äntligen har hittat ett hus efter lång tids letande. Jag hoppas såå att hon kommer att trivas.

Sedan i kväll blir det lite fest för en annan väninna som också fyllde år i veckan Det ska med bli kul. Det blir ett tio tal personer som kommer och flera av dem är härliga människor som man gärna umgås med. Vi får se hur det blir med utgång för min del. Måste, fel, behöver jobba i morgon med några timmar innan barnen kommer hem från sina äventyr. Men i morgon är en annan dag....

Motala tidning hade idag ett repotage om LYCKA i tidningen. Läste där två citat som jag känner var tänkvärda:

Lycka är inte något färdiggjort. Det kommer fårn dina egen handlingar.
                                                                         Dalai Lama (1935-)

Man är alltid så lycklig eller olycklig som man tror.
                                                         Drottning Kristina (1626-1689)



Det finaste som finns är möjligheten att kunna hjälpa en vän


Kommentarer
Postat av: Sofie

Söta, snälla hjälpsamma vän. Åh, vad jag önskar att jag hade dig närmre... Puss och kram och ha en trevlig lördagskväll..

2010-01-16 @ 18:50:10
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack snällaste, underbaraste, bästaste vännen för all hjälp jag fick i lördags. Det var verkligen guld värt! Vad skulle jag göra utan vänner som du?

2010-01-18 @ 07:38:33
URL: http://cathyskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0