Jag är med b...

...belysning. =))
Superdukigt var jag idag och tog tag i problemet med bilbelysningen med en gång istället för att vänta på bättre stunder. Ringde runt till skrotarna har i närheten och fick napp i Nykyrka på en begagnad Belysningsgrejimoj som var den trasiga delen i min bil och gjorde så att inte lyset fungerade.
Åkte ut till Nykyrka bildemontering och fixade. Hade sån tur att han hade en inne och att den passade.
Kunde till och med byta den själv Det var bara att dra ut två kontakter ur den gamla och sätta in på samma sätt i den nya delen. Voila! Och det varde ljus! Kanske skulle bli bilmeck hahahaha. Nu ska jag bara få fast delen i intrumentbrädan igen men idag var det för mörkt för att se så det blir i morgon

Men nu är jag iallafall så glad att jag har lyse överallt, framåt och bakåt och i insturmentpanelen som med hade slocknat. O inte kostade det skjortan heller Såååååå nöjd! Nu både syns jag och ser.

Måste passa på att tacka igen snälla fam N för all hjälp För mig var det ovärderligt!


Det finaste som finns är en synlig bil.

Kommentarer
Postat av: Fia

Härligt!!! Du e så duktig min vän.. Du fixar och donar, blir impad.. Men så var det ju det här med minnet oxå ;-) Men som sagt vi skyller på åld... hihi... Kram och ha en bra dag i kylan..

2010-01-08 @ 07:11:31
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: A

Men vad duktig du är!!!

Det är ju bra med lyse på bilen... :)

2010-01-08 @ 11:16:54
URL: http://kavril.bloggproffs.se
Postat av: Mia

Nu vet jag var jag ska vända mig när min bil krånglar :)



Förresten funkar inte instrumentbelysningen över bensinmätaren... Nåt för dig ;)???



//Mia

2010-01-08 @ 11:44:00
URL: http://miaskaos.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0