Kände lite av oturen

Vad ska man säga om dagen??
Blandade känslor Vakande glad o öppen för äventyr Fortsatte med lite vånda och slutade med ett behagligt lugn
I förmiddags när vi var på väg till Elon för att kolla diskmaskin så började en lampa i bilen att blinka Tycker inte om blinkande lampor i bilar kan jag säga! Stannade vid vägkanten och stängde av bilen för att hoppas på att det skulle försvinna vid omstart ;) Så vart inte fallet men fortsatte iallafall till Elon (det blinkade ju bara orange) Hoppade in och efter att egentligen bara tänkt titta efter diskmaskin fann mig ha köpt en med leverans nästa vecka Det blev en Wirlpool. Tror jag kommer bli nöjd :)

Åter till bilen...Tankarna var fortfarande kvar i att detta måste vara ett fredag den 13:e grej så struntar jag i det så försvinner det till måndag när jag behöver bilen igen... Men insåg ju samtidigt att det inte funkar så med bilar
Åkte o lämnade in den på Skobes och de kunde så vänligt tala om att en tändspole var helt trasig, en var halvtrasig och med stor sannolikhet kommer de två andra gå sönder inom en snar framtid Att byta fyra tändspolar är inte billigt kan jag meddela :( men nu är det gjort Mest surt är väl att behöva börja reparera på bilen efter 14 dagars innehav Men nu hoppas jag verkligen att det inte blir något mer på lääääänge

Nu sitter jag här i min soffa och njuter av vovvemys och lite rödvin Och trotts en tom plånbok känns livet rätt gött :)

Må så gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0