En olycka kommer sällan ensam...

Det kanske lät lite mer drastiskt än det egentligen är men ibland får man ju bara nog på att vara lugn och (försök till) pedagogisk och jag kände för lite drama =) Jag älskar mina nära och kära, allihopa. Men ibland så händer det lite för mycket.

Med den första känner jag mest bara: Hur mycket ska den där behöva gå igenom.....När man tror att det är lungt och okej så händer det något nytt

Med den andra är det delade känslor Är både glad att det som hänt hände på det sättet det hände och samtidigt urförbannad! Lät ju lite lagom kryptiskt men men..

Med den tredje är det också delade känslor. Tycker så synd om honom men han måste lära sig lite om livets motgångar och inte bara byta hur som helst, eller....

Med den fjärde.... kanske kan man ha att lite positivare attityd och världen krestar inte bara runt dig, kära ...

Med den femte...kunde du inte bara ha klarat dig lite längre så jag slapp känna stressen över att hitta något annat... Det är ju lite svårt att vara utan.

Nä nu slutar jag, detta är ju bara småsaker som kommer att lösa sig med tiden och inget att hänga läpp för men ibland känns det bara som många bäckar små blir en liten för stor å. Det handlar ju egentligen bara om min egen inställning och attityd, hur jag väljer att tolka och använda mig av det som kommer på min väg.

Jag kan inte förändra andra, bara mig själv.
Jag kan bara hjälpa de som vill bli hjälpta.
Jag kan välja hur jag vill tolka/uppfatta saker som händer

Tre bra saker som hänt idag:
1. Jag såg en viss uppmärksamhetsförändring hos T
2. Har fått ihop sammanlagt 1,5 tim promenad
3. Fick nyss en godnattpuss på kinden av min son <3 <3 <3

Må så gott!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0