Jag kör ett till då ;)

Känner mig på gång i bloggandet och kör ett till av bara farten.... (som det kan bli... kanske en undanflykt för att ta tag i saker som måste göras men är så tråkiga...men men de finns kvar om en stund, för det är ingen som gör dem åt mig)

Helgen har gått i slöhetens tecken kan jag nog tycka
I fredagskväll var vi hemma hos bror med familj och firade O som blev 4 år. Nästan alla var där och det bjöds på lasange, tårta och trevliga samtal.

Lördagsförmiddagen gick D och jag promenad med Tiffy nedåt Varmon. Där önskade jag verkligen att jag hade kunnat släppa henne lös så hon fått springa av sig ordentligt men det går ju inte.... Hon skulle ju rymma då, hon har inte riktigt fattat än hur roliga vi är och att det lönar sig att hålla sig nära oss ;). Mutar man D med en tablettask (det var ju iallfall lördag) så är han så himmla duktig på att gå på långpromenad, stannar man sen även till i en och annan lekpark kan man vara ute en bra stund Denna gång blev det nästa två timmar.



På lördagseftermiddagen var brorsans A här och lekte med D. Det blev lite byggande med lego och lek med bilar men mest spelade de Mario Cart. Jag hade en lång lista på saker som jag skrivit i på morgonen (vaknade halv fyra, skrev min lista och somnade om) men jag tror inte jag fick en ända sak avprickat...

Denna dag då. Denna söndag som till att börja med såg rätt mulen ut men som kom att spricka upp och ge oss lite sol. D har hoppat studsmatta större delen av dagen känns det som.  Förutom en tur vi tog till Hålaberget på eftermiddagen. Tog med mig unge, hund och min mor och for iväg med fikaryggsäcken packad. Försökte lite halvhjärtat att få med Z men han trivs bäst där... framför sin dator, där han kan spela sina spel... ;)
Det är så skönt att komma ut i naturen Vi njuter verkligen av det allihopa, både människor och hund. Och solen tittade ju fram på oss en liten stund så skönt.

Väl hemma igen fixade jag Ds cykel, höjde sadel och pumpade däck Så nu ska vi börja öva så att vi kan ta oss runt på cykel i sommar. Hoppas på att det kommer gå galant, bara de första osäkerhetströsklarna klivs över =)
Fixade även lite med min egen cykel, bla växeln som tagit i och så försökte jag justera bromsarna så att de inte ska gnisla så förskäckligt men det var lönlöst, blir nog till att köpa nya klossar som är lite mjukare i gummit. Men man får väl se det från den ljusa sidan och veta att man iallafall hörs när kan kommer och bromsar

Nu ska jag göra mig färdig för kvällen Klockan har passerat tio och jag har lite kvar att göra innan det är dags att krypa ner i sängen. Jag tittar på mitt inlägg här nu och noterar mentalt att jag måste försöka bli bättre på att ta kort när det händer något Jag har ju en bra kamera i phånen som jag (nästan) alltid har med mig så det är bara att försöka göra en vana av att använda den. Inläggen blir ju lite roligare med kort kan jag tycka =)

Må så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0