Ny familjemedlem???

Detta är eventuellt vårt senaste tillskott i familjen

Hon är en 4-årig fox terrier tik vid namn Tiffy, som vi har på prov ett tag.

Nu har vi haft henne i ca en månad och hon börjar arta sig ;) I början drog hon så förskräckligt i kopplet när man var ute och gick med henne men det börjar bli bättre. Hon är underbar inomhus och lyssnar bra, men när man kommer ut är det bara nosen i backen och framåt som gäller. Så här jobbas det på att gå nära och faktiskt inte ha nosen i backen hela tiden.

Förra helgen var hon och jag på spårkurs, ett par timmar både lördag och söndag. På söndagen var även Benja med på kursen och fick lägga ett spår. (Tyckte han var görkul. Han vill gå vardagslydnad och agility med nu.) Det var helt suveränt! Hon var verkligen i sitt rätta element i skogen och få nosa omkring. Hon tog både enklare personspår och lite svårare med vinkel. Hur kul som helst! Detta ska vi köra mer med Så väldigt enkelt att fixa med själv och ta ett litet träningspass nån gång i veckan.

Barnen är härligt förtjusta i henne även om de kan tycka att en lite mer knähund att superkela och jättegosa med vore det ultimata. Jag kan känna att det är bra att hon inte är allt för omtålig utan klarar av våran knäppa familj.

Min kära mor tycker att jag inte är klok. Har jag inte tillräckligt att göra med jobb, hem och tre barn iallfall, utan att ta på sig ansvaret för en hund med???

Och det kan man ju absolut tycka men jag kan se mycket fördelar i det med, som att det är lättare att motivera D att komma ut och gå, jag får komma ut och röra på mig och alla i familjen får en gemensam nämnare.

Ska sätta mig och göra en lista på Ts fördelar och nackdelar så att jag kan se om jag kan komma till ett beslut hurvida vi ska behålla henne eller inte.

 

Må så gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0