Rymligen

Härom morgonen vid halv sju när vi, Tiffy och jag, var ut för en första snabbkiss och ta in tidningen sväng, så lossade kopplet från Tiffy. På senaste tiden har hon lyssnat och stannat kvar eller kommit :) Men så var inte fallet denna gång :( Såg att hon fått lukt på nått och då är hon ostoppbar :((
Ropade en stund där i mörkret men det var ju lönlöst... Så jag gick in och fortsatte morgonen därinne Höll utskik i fönster och dörr men ingen hund dök upp Sjukt oroligt! Var ju tvungen att få iväg Lillkillen med bussen Tog en extra tur och fortsatte leta Bestämde mig sen för att ringa polisen.

-Hej Min hund har smitit i Bråstorpsområdet!
- Det är en hund upphittad på Gnejsvägen en vit och brun av terriertyp
- Låter som min hund
- Du är välkommen ner till polisstation och hämta den
-Kommer så fort jag kan!
Oerhört lättat och halvt gråtfärdig tog jag mig ner till stationen Där var hon min lilla vovve

Så oerhört tacksam att den fina människa som hittade hunden tog sig tiden att lämna in den till polisen

Så slutet gott allting gott....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0